Na značky, zavelel hypermarket. Šikana mezi regály

Tomáš Fránek
18. 7. 2010 16:28
Vedení francouzského obchodního řetězce Carefour muselo vysvětlovat, co značky v obchodech znamenají
Foto: Ondřej Besperát

Brno/Varšava - Červené značky, které nechal na zemi svých poboček v celém Polsku namalovat obchodní řetězec Carrefour, měly být součástí nové organizace práce v prodejnách.

Místo toho vyvolaly bouři a firma musela pracně vysvětlovat, co vlastně značky umístěné na podlaze prodejen znamenají.

Zaměstnanci Carrefouru si totiž začali stěžovat, že značky používá vedení jednotlivých prodejen k šikaně lidí. A tak například lidé v obchodě Carrefour v Lublinu museli jít na značky ve chvíli, kdy chtěli jít na svačinu nebo si odskočit na toaletu. A na značkách museli čekat na souhlas vedoucího.

Pět minut na značce

"Posledně jsem na značce čekala skoro pět minut," řekla jedna ze zaměstnankyň řetězce lublinskému deníku Dziennik Wschodni.

"Přestávky zatím nahlašujeme u hlavní pokladní, ale podle toho, co jsem slyšela, tak od 19, července se budou hlásit na červených značkách," řekla zase deníku Gazeta Wyborcza jedna z pracovnic obchodu ve Varšavě.

Mluvčí Carrefouru Maria Cieslikowska po zveřejnění informací o využití značek ale uvedla, že jde o nedorozumění, část vedoucích prodejen podle mluvčí nepochopila, k čemu mají značky sloužit.

"Červené body na podlaze jsou součástí nového firemního projektu na zlepšení organizace práce, detaily jsou ale tajné z konkurenčních důvodů," uvedla mluvčí. Podle ní mají značky sloužit ke schůzkám vedení prodejen. „V žádném případě ne k tomu, aby na nich museli zaměstnanci čekat na povolení jít na toaletu," uvedla mluvčí.

A firma bude využití červených značek svým zaměstnancům znovu vysvětlovat.

V Česku prodali obchody Tescu

Carrefour je druhým největším maloobchodním prodejcem na světě po americkém konkurentovi Wal-Mart Stores.

Generální ředitel společnosti Lars Olofsson začátkem května na výroční valné hromadě uvedl, že firma usiluje o expanzi na rychle rostoucích trzích v Číně a Indii, ale mohla by se naopak stáhnout z některých jiných zemí, v nichž nemá vedoucí pozici na trhu.

Carrefour má více než 15 000 obchodů v 31 zemích světa a zaměstnává přes 500 000 lidí. V České republice firma podnikala od roku 1999, ze země odešla v roce 2005 a prodala své obchody konkurenční prodejní síti Tesco Stores.

 

Právě se děje

Další zprávy