
větší obrázekAutor: www.sxc.hu
Curych - Považujete dosavadní zaručené zprávy o tom, že nějaká potravina pomáhá proti tomu či onomu neduhu, za nesmysly a kachny?
Často tomu tak možná je, ale pokud se týká čokolády, vypadá to, že její přínos definitivně potvrdil i seriózní výzkum.
Cukrovkáři asi zůstanou chladní, ale švýcarští vědci (jak jinak, když jde o čokoládu) tvrdí, že prokázali jednoznačně vliv čokolády na to, jak se organismus vyrovnává se stresem a nervovou zátěží.
Skupina švýcarských vědců vedená Sunilem Kochharem sledovala po dobu dvou týdnů skupinu lidí, z nichž někteří jedli denně alespoň 40 gramů čokolády, a někteří naopak nejedli žádnou.
Lékaři jim odebrali vzorky krevní plazmy a moči na začátku experimentu, v jeho polovině a pak na konci.
U těch, kteří čokoládu jedli, nalezli ve vzorcích nižší úroveň tzv. stresových hormonů kortizolu a katecholaminu.
Kortizol zvyšuje celkovou pohotovost organismus při zátěžových situacích. Katecholaminy jsou důležitým neurotransmiterem v nervovém systému, patří mezi ně například adrenalin.
Výsledky výzkumu prezentovali v odborném časopise Journal of Proteone Research. Připouštějí ale, že je třeba dalších testů, protože sledovaná skupina osob byla přece jen malá.
"Snížení hladiny stresových hormonů je ale z dosavadních měření patrné," tvrdí Kochhar.
Server LiveScience.com nicméně upozorňuje: "Nezapomeňte, že čokolády obsahují také hodně cukru a tuku."
Diskuze:Potvrzeno: Čokoláda pomáhá proti stresu
20:44 |
Plzeň vyhraje základní část extraligy. Zlín zaváhal
20:35 |
Michelle Obamová vytáhla do boje s dětskou obezitou
20:31 |
Saturnův měsíc má podpovrchový oceán.Může tam být život
20:25 |
V Tescu dostanou prodavači nové uniformy. Podívejte
19:45 |
Rekruti afghánské policie neprošli testy na drogy
19:31 |
Potvrzeno: Praha zahájí NHL. Přijede Boston a Phoenix
1999 – 2010 © centrum holdings O nás | Volná místa | Reklama | Všeobecné podmínky | Nápověda
Jakékoliv užití obsahu, včetně převzetí článků je bez souhlasu centrum holdings zapovězeno.
× zavřít