Černé skříňky nemáme, hlásí francouzští vyšetřovatelé

Zahraničí Zahraničí
23. 6. 2009 15:09
Zpráva o lokalizaci zařízení z letu AF447 se ukázala jako mylná

Paříž - Informace, že byl zachycen signál z černých skříněk letu AF447, který se prvního června zřítil v Atlantiku tisíc kilometrů od brazilské pevniny, se nepotvrdila. Vyšetřovatelům se zatím nepodařilo skříňky lokalizovat.

"Až dosud nemáme žádné potvrzené signály majáků zapisovacích zařízení," stojí v prohlášení francouzského Úřadu vyšetřování analýz a bezpečnosti civilního letectví (BEA).

"V rámci podmořského hledání, které právě probíhá, pravidelně pracujeme na vyloučení pochybností týkajících se jakýchkoliv zvuků, které je možné zaslechnout. Jakékoliv nálezy budou oznámeny."

Podle dřívější zprávy francouzského deníku Le Monde pátrací týmy zachytily v moři slabý signál bzučáku zapisovacího zařízení a vyslaly do těchto míst miniponorku, která má skříňky vyzvednout.

Právě zařízení zaznamenávající letová data a rozhovory v kokpitu mohou vyšetřovatelům poskytnout klíče k rozluštění záhadné nehody.

Při neštěstí zahynulo 228 lidí z 32 zemí.

Mluvčí francouzského BEA v úterý ráno poznamenala, že během pátrání už bylo zachyceno mnoho signálů.

„Není to poprvé, co slyšíme zvuky. Budeme se to snažit ověřit s veškerým vybavením, které máme k dispozici... hledání pokračuje a zapisovací zařízení jsme nenašli," řekla agentuře Reuters.

Podle nejmenované francouzské činitelky citované agenturou AP pátrací týmy „slyšely zvuky", ale nešlo o signály černých skříněk.

Bzučák černých skříněk
Bzučák černých skříněk | Foto: Meggar

V oblasti se nachází francouzská jaderná ponorka Emeraude a po skříňkách pátrají i oceánografové z lodi Pourquoi Pas?, na jejíž palubě se nacházejí dvě miniponorky, které se mohou potopit až do hloubky šesti tisíc metrů. K lokalizování bzučáku používají pátrací týmy ultracitlivé podvodní mikrofony.

Dno je v místě nehody zvrásněné a skříňky se zřejmě nacházejí v hloubce jednoho až čtyř kilometrů. Signály bzučáků je však možné zachytit pouze do vzdálenosti dvou kilometrů.

Francouzské námořnictvo navíc musí spěchat, protože jejich baterie po třiceti dnech od nehody přestanou fungovat. To bude už za týden.

 

Právě se děje

Další zprávy