Klávesnice? Špinavější než záchodové prkénko

Jan Červenka
4. 5. 2008 14:48
Studie: Počítačový keyboard je rájem mikroorganismů
Ilustrační foto
Ilustrační foto | Foto: Bleskově

Londýn - Počítačová klávesnice se stala přirozenou součástí lidského života, spolu s počítačovou myší ale stojí za velkým nárůstem onemocnění šlach. A podle deníku Guardian skrývá i další nebezpečí.

Nová studie zkoumala vzorky z 33 klávesnic, v nichž objevila širokou škálu mikroorganismů, včetně  bakterií E(scherichia) coli a S(taphylococcus) aureus, které mohou způsobit infekce.

Vědci pro srovnání odebrali vzorky ze záchodového prkénka v jedné kanceláři. Jedna z klávesnic byla pětkrát špinavější, limity na obsah bakterií překročila víc než 150krát.

„S takovýmto výsledkem jsem se již dlouho nesetkal, byl úplně mimo tabulky," řekl mikrobiolog James Francis. Bakterie se do klávesnic dostaly většinou v drobcích zapadlých mezi klávesy. Za zbytek mohla nedostatečná hygiena uživatelů. Všemu napomáhá prach, který váže vlhkost.

„Tyto výsledky jsou typické pro všechny kanceláře napříč celou zemí," řekl Guardianu Francis.

Studie dále zkoumala, kolik lidí klávesnici a monitor pravidelně čistí. Měsíčně je to kolem čtvrtiny respondentů. Jen jeden z deseti klávesnici nečistil nikdy. Podobné množství bakterií přitom může být i na připojených sluchátkách.

Čtěte také: Vědci objevili v Jižní Americe nový smrtící virus