Maranello - Jede se Velká cena Singapuru formule jedna, poprvé v historii pod umělým osvětlením, do konce sezony budou zbývat už jen tři závody. Boj o titul mezi Lewisem Hamiltonem a Felipem Massou zuří naplno.
Jenže hned při první zastávce v boxech se u Ferrari odehraje ostudná scénka: Massa odjíždí od mechaniků i s palivovou hadicí přichycenou k rudému monopostu a naděje na vítězství je v prachu.
Pro šéfy italské stáje hororový výjev se odehrál i přesto, že se Massovi vznášela nad hlavou převratná novinka - semafor, který pouští jezdce na trať místo tradičního "lízátka".
Čtěte více: Ferrari zavrhlo semafor v boxech. Vrátí se k lízátku
Jenže v Singapuru byl semafor při výjezdu safety caru přepnutý na manuální ovládání.
Místo automatického rozsvícení zelené v momentě, kdy se odpojí čerpací hadice, měl vše na bedrech jeden z mechaniků.
A to se Ferrari stalo osudným. Ačkoliv se stáj z Maranella vrátila na poslední tři závody znovu k "lízátku", Felipe Massa sedmibodový náskok Lewise Hamiltona s McLarenem na čele šampionátu nakonec zlikvidovat nedokázal.
Vůz nebude moci odjet
V nové sezoně se ale italský tým vrátí znovu k semaforu. "Mohu potvrdit, že plánujeme v boxech znovu využívat světelnou signalizaci. Brzy otestujeme provedené změny a uvidíme, jak to bude fungovat," řekl serveru autosport.com mluvčí stáje.
Manažer stáje Luca Baldisserri pak deníku La Stampa řekl, že Ferrari je přesvědčeno o užitečnosti semaforu a žádné problémy by už nastat neměly.
"Zanalyzovali jsme loňské chyby a systém jsme zdokonalili. Pokud bude hadice s palivem stále v nádrži, elektronický program zabrání vozu odjet," přiblížil Baldisserri.
Připomeňte si: Massa smutní. Místo doublu pro Ferrari přišla blamáž
Ferrari také jako první představí svůj nový monopost pro nadcházející sezonu.
Vůz, se kterým budou Felipe Massa a Kimi Räikkönen obhajovat vítězství v Poháru konstruktérů, odhalí stáj novinářům na testovacím okruhu ve Fioranu v pondělí 12. ledna.