Fischer: S Chrenkem jsem měl ústní dohodu, pak couvl

Lucie Stuchlíková Jakub Novák, Lucie Stuchlíková
14. 2. 2013 18:55
Neúspěšnému prezidentskému kandidátovi chybí až 8 milionů na doplacení kampaně
Jan Fischer.
Jan Fischer. | Foto: Vojtěch Marek

Praha - Neúspěšný prezidentský kandidát Jan Fischer se rozhádal se svým největším mecenášem, podnikatelem Tomášem Chrenkem.

Podle Fischera to byl právě Chrenek, který mu slíbil další peníze na kampaň a poté si to rozmyslel. Chrenek Fischera v průběhu kampaně podpořil 14 miliony korun.

Jak ale upozornila MF Dnes, expremiérovi stále chybí na zaplacení faktur sedm až osm milionů korun.

"Byly tam přísliby, které jsem považoval za džentlmenské dohody a na které jsem se spoléhal. Měli jsme ústní dohodu s panem Chrenkem, jak budou věci profinancované. Podle toho jsem kontrahoval některé dodávky," řekl pro Aktuálně.cz Fischer.

"Pan Fischer měl transparentní účet, kam jsem mu poslal 14 milionů. Nevyšlo to, konec," nechce se o další podpoře bavit Chrenek. Údajně ale nepodmiňoval zaslání peněz pro Fischera postupem do druhého kola.

Fischer nicméně stále doufá, že se s vlivným podnikatelem nějak dohodne.

"Pevně věřím, že se i s ním ta situace podaří dotáhnout do nějaké dobré koncovky. Já jsem nikdy nikomu nezůstal nic dlužen a věřím, že tomu tak nebude ani teď. Ale protože ta jednání běží, tak bych to nerad podrobněji řešil přes média," dodal Fischer.

Podle Fischera zaváhali i někteří další sponzoři. Druhý největší dárce, směnárník Mikuláš Šveda, už o další podpoře také neuvažuje.

Fischer zaplatil 350 tisíc korun ze svého, aby mohl splatit nejnutnější výdaje, jako jsou platy zaměstnanců. Další peníze hodlá získat prodejem zařízení kanceláře.

Že se čekají finanční problémy, se zřejmě vědělo prakticky okamžitě po prvním kole volby. "Většina zaměstnanců skončila během týdne. A nebylo to pouze kvůli tomu, že už nebyli potřební. Bylo potřeba co nejvíce ušetřit," řekla pro Aktuálně.cz jedna z bývalých členek kanceláře.

Fischer měl jednu z nejmasivnějších mediálních kampaní mezi kandidáty. Jen za inzerci v médiích utrácel miliony korun, do druhého kola mu ale reklama nepomohla.

 

Právě se děje

Další zprávy