Po dusném roce čeká Madonnu sladká odměna

Kultura Kultura, Red Kul
3. 12. 2008 15:40
Zpěvačka znovu vydělá na turné rekordní sumu
Madonna
Madonna | Foto: Reuters

Londýn - Občas mi někdo zmasíruje hubu heverem, ale sladká vůně prachů to vždycky vynahradí, může si říct Madonna spolu se svým losangeleským spoluobčanem Philem Marlowem, když se podívá na letošní účetní uzávěrky.

Její nová deska Hard Candy nevzbudila na jaře takový recenzní ohlas jako předchozí diskotéková Confessions on a Dance Floor, a přestože vedla po vydání žebříčky v 27 zemích, dva miliony prodaných kusů a náhlý pád z hitparád zpěvačku těšit nemohl, stejně jako rozvod s režisérem Guyem Ritchiem. 

Ale faktury z turné Sticky and Sweet, na které s novinkou koncem srpna vyrazila z Cardiffu, jí náladu vylepší. Šňůra, kterou uzavře před Vánoci třemi koncerty v Sao Paulu, jí podle propočtů vynese 282 milionů dolarů.

Tím by překonala svůj vlastní rekord nejvýnosnějšího turné sólového umělce v dějinách pop-music. Šňůra Confessions, která se na dva koncerty zastavila i v Praze, jí v roce 2006 přinesla 193,7 milionu dolarů.

Foto: Reuters
Čtěte také:
Madonna jen vsadila na jistotu a přebarvila se na černo
Potvrzeno: Madonna odchází od Warner Music

Není to překvapivé. Madonna, která chtěla s novou deskou dobýt americký trh, a zvolila tak inkarnaci do urban popu, jako jedna z prvních zjistila, že i mezi těmi, kdo si desky nestahují z internetu, dnes nic neuvadá tak rychle jako zájem o nová alba a doba, po kterou se o nich mluví. Velké peníze se dělají na koncertech a tričkách; desky slouží spíš jako marketing.

Proto také fotbalově přestoupila od Warner Music k nové značce Artist Nation za 120 milionů dolarů. Kromě peněz získala i akcie Artist Nation - firmy, která se odloupla od promoterské společnosti Live Nation.

Madonna - Give It 2 Me

Smlouvu mají podepsanou na deset let. Během této doby bude patřit Artist Nation veškerá její hudba a produkty s hudbou nebo značkou spojené. "Pravidla hudebního průmyslu se mění a já jako umělkyně a podnikatelka se musím posouvat s nimi," komentovala to loni zpěvačka, která podle bonmotů povýšila marketing na umění.

I letošní koncerty zájem potvrdily, byť se o nich nemluvilo tolik jako o minulém turné, kde se za upřímného zájmu duchovních z celého světa nechávala pravidelně ukřižovat na pódiu.

Madonna při uvedení do Rock'n'rollové síně slávy
Madonna při uvedení do Rock'n'rollové síně slávy | Foto: Reuters

Ve Švýcarsku, kde zpívala vůbec poprvé, fanoušci na podzim vykoupili 40 tisíc lístků za půl hodiny. V Mexiku, kam dorazila po patnácti letech na konci listopadu a kde mělo původně turné končit, bylo prodaných 48 800 lístků během necelé hodiny; vstupenky na přidaný koncert pak zmizely za 120 minut.

Možná jí ale bonbony postupně zhořknou, protože časy bezstarostné zábavy, jež symbolizuje, můžou skončit. Podle australských novin Sydney Sunday Telegraph měla v plánu koncerty v Sydney a v Melbourne. Kvůli celosvětové ekonomické krizi a oslabenému dolaru je ale zrušila.

Madonna ostatně není jedinou pop celebritou, které se k protinožcům nechce. Mezi interprety, kteří z obav z finanční ztráty přeskočili australské turné, patří i Neil Diamond, Paul McCartney nebo kapely The Eagles, Green Day, a dokonce i Metallica.

Většina těchto superstar totiž nastavila ceny vstupenek v předprodeji ještě v době silnějšího dolaru, nyní se změnou kurzu hrozilo, že by se koncerty nemusely zaplatit.

 

Právě se děje

Další zprávy