Chcete nejvyšší úrok na spořicím účtu? Má to háček

Jiří Hovorka Jiří Hovorka
9. 10. 2012 5:00
Otestovali jsme, jak lze získat utajenou novinku od Partners se sazbou 2,9 procenta
Foto: Aktuálně.cz

Praha - Mezi spořicími účty se objevila nová jednička. Nabídku s nejvyšším úrokem na trhu - 2,9 procenta - ale tentokrát překvapivě neprovází obvyklá reklama. Naopak je tak utajená, že se o ní dozví jen málokdo.

Tuto novinku nabízejí pouze poradci společnosti Partners, podmínkou je osobní setkání.

Lze tento účet získat jednoduše, nebo je nabídka omezena a podmíněna "nákupem" dalších finančních produktů? Co čeká zájemce na schůzce s poradcem?

Redaktor online deníku Aktuálně.cz se to rozhodl vyzkoušet. Přečtěte si jeho reportáž.

Impuls od čtenáře

O účtu jsem se dozvěděl před zhruba třemi týdny, kdy jsem psal zprávu o snížení sazby u spořicího účtu od Air Bank. Po vydání mi přišel dotaz čtenáře, proč v přehledu nejlepších spořicích účtů chybí účet nazvaný Jinak od Axa Bank.

Odpověď byla jednoduchá: Netušil jsem o něm, banka o něm obvyklými způsoby neinformovala.

Čtenář do e-mailu přiložil i odkaz na web produktovelisty.cz, který o novince informoval jako první. Z něj jsem se dozvěděl, že jde o účet, který ve spolupráci s Axa Bank nabízí poradenská společnost Partners.

Zkusil jsem dále najít podrobnosti o účtu na webu společnosti Axa. Mezi nabízenými produkty však spořicí účet Jinak k nalezení není, banka nadále propaguje jen svůj klasický účet s dvouprocentní sazbou.

Teprve poté, co jsem zkusil vyhledávač na webu Axa, našel jsem produktové podmínky nového účtu. Tak přece jen existuje!

Volám tedy na klientskou linku Axa s dotazem, zda si mohu účet zařídit. Mohu, ale pouze přes externího poradce - čili, jak dále vyplynulo, přes poradce společnosti Partners.

Zatím jsem odmítnul a přesunul se na web společnosti Partners. Z podstaty podnikání této společnosti jsem sice nečekal, že mi nabídne přímou možnost sjednání, ale doufal jsem alespoň v to, že na webu najdu podrobnosti k novince.

Analýza? Děkuji, nechci

Nic jsem tentokrát nenašel ani po použití vyhledávače. Zavolal jsem tedy na klientskou linku Partners a dozvěděl se, že účet lze zřídit pouze po návštěvě poradce. Zanechal jsem tedy kontaktní údaje.

O čtyři pracovní dny později mi zavolal poradce a poprosil mě, zda bych za ním mohl dorazit na schůzku do klientského centra na pražském Václavském náměstí.

Schůzka se uskutečnila zhruba deset dnů poté, co jsem o účet projevil zájem.

Foto: Reuters
Čtěte také:
Další z nových bank snížila úrok na spořicím účtu
Průměrný Čech má našetřeno 235 tisíc. Kolik ostatní?
Spořicí účet Air Bank snižuje úrok. Porušila slib?

Na schůzku jsem šel s tím, že své finance mám vyřešené a nestojím o tradiční "analýzu" tak, jak ji poradci poradenských společností provádějí. Mám zájem pouze o nový spořicí účet s nejvyšší sazbou..

Schůzka probíhala tak, jak jsem čekal. Poradce mi říká, že bychom měli provést analýzu rodinných financí, aby mi případně mohl doporučit lepší rozložení našich peněz, případně prodat nové produkty, které mi dosud v osobním portfoliu služeb scházejí.

Sděluji, že o takovou službu nemám zájem, a připomínám, že jsem přišel jen pro spořicí účet. Výsledek? "Dobrá," řekne poradce, ale dál vyplňuje povinné formuláře a po chvíli opět doporučí výhody oné analýzy. Opakuji, že nemám zájem.

Nakonec poradce "přimhouří oko" a analýzu vynechá (i když prázdný formulář podepsat musím). Můžeme ji přece udělat na další schůzce, že.

Mám tedy spořicí účet s nejvyšší sazbou na trhu a mohu napsat, že ho lze získat, aniž by se člověk musel upsat k dalšímu, pro poradce výnosnějšímu, produktu.

Nicméně platí, že kdo o novinku stojí, měl by se připravit na to, že primárním cílem poradce bude na osobní schůzce prodat toho co nejvíce. Test však ukázal, že stačí zůstat asertivní a odejdete jen s tím, co jste chtěli.

Dobrý spořicí účet v utajení

Spořicí účet Jinak nabízí kromě složitějšího sjednání jednoduché podmínky. Jde o spořicí účet v jeho nejčistší (a nejlepší) variantě, pokud tedy odhlédneme od nemoderního a poměrně nepřehledného internetového bankovnictví, které nabízí Axa Bank.

Sazbu 2,9 procenta obě společnosti garantují do konce roku 2012, založení i vedení účtu je zdarma, zdarma jsou i dvě odchozí platby v měsíci (případná další je za 19 korun). Sazba není dále nikterak podmiňována a peníze jsou skutečně vždy k dispozici bez dalších omezení.

Proč o dobrém produktu společnost Partners neinformovala například média, která by mu zajistila publicitu? „Nevydáváme tiskové zprávy k žádným produktům. Nejsme prodejci produktů jako banky nebo pojišťovny, poskytujeme poradenství. Vydáváme zprávy o trendech na trhu, o změnách v Partners, o poradenství. Nevydáváme zprávy k produktům ani standardně, tedy ani v tomto případě," odpovídá Lada Kičmerová, ředitelka marketingu a PR Partners.

A proč spořicí účet nelze dohledat ani na webu společnosti? „Naši klienti dostávají informace o produktech od poradců, na webu je zpravidla nehledají. To znamená, že hlavní informační kampaň proběhla dovnitř firmy na finanční poradce a manažery a ti mají i veškeré podklady k produktu, informační balíček dostává klient od poradce. Obecně náš web není zaměřen na produkty, ale na službu, kterou poskytujeme, a tou je poradenství," vysvětluje Kičmerová. Dodává také, že Partners nechystají spořicí účet Jinak ani propagovat v reklamní kampani.

Novinka je tedy určena především pro zatraktivnění nabídky společnosti Partners. Poradci mají nový argument, proč se setkat s klienty. Platí také ovšem to, že kdo se o účtu dozví a bude ho chtít, může ho získat během jedné schůzky s poradcem, na které si nemusí "koupit" nic jiného, než co chce.

 

Právě se děje

Další zprávy