mBank omezí účet zdarma. Změny byly nutné, tvrdí vedení

Petr Kučera Petr Kučera
11. 6. 2010 14:00
Online rozhovor nejen o poplatcích, nižších úrocích a nových hypotékách
Jan Horák, marketingový ředitel mBank
Jan Horák, marketingový ředitel mBank | Foto: BRE Bank

Online rozhovor - Polská mBank vstoupila na český trh v listopadu 2007 a rychle si získala oblibu díky nulovým poplatkům, nadprůměrnému úročení spořicího účtu nebo inovativním hypotékám.  V posledních měsících ale přináší klientům i nepříjemné novinky.

Jak online deník Aktuálně.cz informoval už v minulém týdnu, mBank od 1. srpna omezí svůj bezplatný účet mKonto. Zdarma zůstane jen deset platebních příkazů v měsíci (s výjimkou transakcí v rámci mBank a pravidelných plateb). Banka také omezí bezplatné výběry z bankomatů. Podrobněji jsme o změnách a důvodech pro jejich zavedení psali v tomto článku.

mBank nepotěšila klienty ani postupným snižováním úročení spořicího účtu výrazně pod průměr trhu (podrobnosti zde) či nenápadným způsobem, jakým o těchto změnách informovala (viz tento článek).

Příjemnější novinkou je nová mHypotéka Light, která nabízí pohyblivou sazbu už od 3,7 procenta. Na nejnižší úrok však dosáhne jen ten, kdo chce půjčit maximálně 50 procent zástavní hodnoty nemovitosti a současně si sjedná pojištění. (Přehled sazeb hypoték najdete v tomto textu).

Na otázky nejen k těmto novinkám odpovídal online Jan Horák, marketingový ředitel mBank. Omlouváme se, ale vzhledem k obrovskému množství otázek nestihl odpovědět na všechny.

Foto: Ondřej Besperát
Čtěte také:
Banky od léta zdraží. Také mBank omezí účet zdarma
Máte 100 tisíc navíc? V bance vám je zhodnotí zas hůř
Revoluce v hypotékách? Můžete ušetřit tisícovku měsíčně

Odpovězeno: 11. 06. | 14:08Autor: Rob

Otázka: Dobrý den,

poté co toto uděláte, odejde mnoho klientů ke konkurenci např. Fio. Vaší konkureční výhodou totiž bylo, že máte nulové poplatky a tímto o vaší výhodu příjdete. Krok hodně zpátky! Proč přišlo toto rozhodnutí? Chcete jako ostatní banky vydělávat na poplatcích?

Jan Horák, mBank: Dobrý den Robe,
koncept nízkych nebo žádných poplatků jsme neopustili. Téměř nikoho z našich klientů se změna nedotkne a pro ostatní jde jen o drobné změny platebních návyků - například více platit kartou.

Odpovězeno: 11. 06. | 14:10Autor: Radek

Otázka: Nemyslíte, že vám klienti utečou k jiným bankám, když ste je získali hlavně kvůli nulovým poplatkům? Určitě je mezi nimi valná většina velmi "poplatkově" citlivá.

Jan Horák, mBank: Pěkný den, Radku, věřím, že klienti i po změně ocení výhodnost našich služeb v porovnání s konkurencí.

Odpovězeno: 11. 06. | 14:13Autor: [email protected]

Otázka: Je možné si v mBank založit účet pro právnickou osobu(s.r.o.)? Pokud ne, tak kdy to možné bude?

Jan Horák, mBank: Tento produkt v tuto chvíli nenabízíme. V tuto chvíli jsou pro nás jiné priority v produktové politice.

Odpovězeno: 11. 06. | 14:16Autor: Art

Otázka: Nezdá se vám, že jste spoustu lidí nalákali na bezpoplatkové účty a nyní po necelých 3 letech sklouzáváte do "dobře zavedené" poplatkové strategie ostatních bank? Čím jiným oslovíte své klienty,aby se necítili podvedeni a zároveň nehledali jiná řešení?

Jan Horák, mBank: Dobrý den. Není to tak. mKonto zůstává bez poplatku. Změny, které děláme, se dotknou jen zlomku našich klientů. Jejich zavedení si žádá změna na trhu. Když si nás porovnáte s konkurencí, zjistíte, že jsme zůstali nejvýhodnější na trhu.

Odpovězeno: 11. 06. | 14:19Autor: Aleš

Otázka: Na mkontu mám už jen výplatu, 2 emx a 3 emx+ osiřely. Nyní uvažuji o účtu v jiné bance, protože se nějak vytrácí důvěra ve spolehlivost služeb mbank. Co bude příště? Platba kartou v zahraničí jen od 5000 Kč? Poplatek za vedení účtu podle zůstatku? Záleží Vám nějak na důvěře klientů?

Jan Horák, mBank: Důvěra klientů je pro nás samozřejmě prioritou číslo jedna. I z toho důvodu informujeme s předstihem - i kdyby nám to legislativa neukládala. V tuto chvíli z reakcí zákazníků vybíráme ty podstatné a zvažujeme další změny pro klientsky příznivé prostředí - například zda je 10 platebních příkazů zdarma dostačujících a podobně. Změny na eMAX a eMAX plus souvisely s politikou ČNB - to my, bohužel, nedokážeme příliš ovlivnit. Ale v tuto chvíli pracujeme na novém depozitním produktu, který bude hybridním produktem mezi spořícím účtem a termínovaným vkladem. Bude pochopitelně výhodnější. A tím také reagujeme na klientské podněty.

Odpovězeno: 11. 06. | 14:20Autor: xell

Otázka: Budou se změny týkat i stavajících účtů? Lze někde zjisti všechny poplatky, které budou platit v nějakém uceléném sazebníku již teď?
A ještě jedna otázka, co Váš k tomu vede zrušení nejlevnějšího a nejžádanějšího konta na trhu?

Jan Horák, mBank: Ano, změny se týkají i už založených účtů.
Změny si můžete prohlédnout zde: http://www.mbank.cz/dokumenty/Sazebnik_CZ_DL_8_2010.pdf

Odpovězeno: 11. 06. | 14:28Autor: Starej vožrala

Otázka: Dobrý den,
kde najdu hospodářské výsledky BRE Bank za rok 2009?
Děkuji.
Starej vožrala

Jan Horák, mBank: Dobrý den, výsledky najdete zde: http://www.brebank.pl/en/about_bre_bank/Investor_Relations/financial_results/

Za rok 2009 jsou výsledky výborné a pozitivní trend pokračuje i v prvním čtvrteltí 2010. Za retailovou část skupiny jsou vásledky vynikající.

Odpovězeno: 11. 06. | 14:41Autor: Pida

Otázka: Vazeny pane Horaku,
Proc bych mel zustat u vasi banky, kdyz budete stejni jako vsechny ostatni? Prosim nepiste, ze sice malinko zdrazite "rohliky", ale na druhou stranu slevnite "lokomotivy". Lide umi pocitat, obzvlaste penize. Diky

Jan Horák, mBank: Dobrý den, změny byly skutečně nutné, ale klientům nasloucháme a podstatné výhrady - jak jsem uvedl již v předchozí odpovědi - se snažíme napravit. Důvod proč zůstat? Účet bez poplatků, vedení účtu zdarma, platební karta zdarma. Snažíme se jen stimulovat zákazníky k většímu používání platebních karet. Většiny se změny nijak nedotknou - necítíme to jako důvod pro ztrátu loajality.

Odpovězeno: 11. 06. | 14:42Autor: Pepa

Otázka: Držím i nadále palce a zůstávám věrným klientem mBank. Média akorát chrlí poplašné zprávy (asi jsou podplacena). Rozdal jsem v rodině pár koordinujících instrukcí a je to..pořád za nulové poplatky. A to nejsem agentem mBank.

Jan Horák, mBank: Dobrý den Pepo, děkuji za názor - to je naším cílem :)

Odpovězeno: 11. 06. | 14:47Autor: Dave

Otázka: Dobrý den. Mám u mBank nemalé úspory a stále snižující se úroky, maskování některých poplatků, např. u eMax plus, zavedení poplatků za výběry z bankomatu mě pomalu a jistě nabízíte jít ke konkurenci. Navíc nemožnost výběru hotovosti na pobočce je jasným signálem.Nebojíte se takových klientů?

Jan Horák, mBank: Dobrý den, úrokové sazby, bohužel, neovlivňujeme z tak velké míry, jak si někteří myslí. Musíme se řídit podmínkami ČNB. Nebojíme se ztráty loajality právě proto, že se snažíme všemi prostředky reagovat na potřeby klientů. V tuto chvíli pracujeme na novém depozitním produktu, který bude hybridním produktem mezi spořícím účtem a termínovaným vkladem. Bude pochopitelně výhodnější. Rozhodně nemaskujeme poplatky, ale právě naopak, snažíme se s klienty komunikovat na rovinu.

Odpovězeno: 11. 06. | 14:57Autor: Col8B

Otázka: Pořád argumentujete "zlomkem vašich klientů". Ale co když jsem student a tolik peněz za měsíc prostě neutratím? Navíc ne všude se dá platit kartou a 4000 je opravdu moc. A navíc - už nejste nejvýhodnější. Třeba Fio nebo PS má výhodnější produkty.

Jan Horák, mBank: Dobrý den, 4000 korun je jen horní hranice pro třii výbery z bankomatu bez poplatku. Kartou sa dá v současnostii platiť už téměř všude. Například za platby ve výši dvou tisíc korun je zdarma jeden výběr.

Odpovězeno: 11. 06. | 14:57Autor: Matěj B.

Otázka: Dobry den, uvazujete o nejakem zvyhodnenem uctu pro studenty? Nebot ti maji moznost mit ucet zadarmo u velkeho poctu dalsich bank a neni tedy duvod zustavat u vas.

Jan Horák, mBank: Dobrý den, klienty nerozděľujeme na studenty, důchodce či pracující. Všichni mají možnost využívat našich služeb stejně výhodně. Snažíme se mít nejlepší účet na trhu pro všechny.

Odpovězeno: 11. 06. | 15:08Autor: Martin

Otázka: Přemýšlel jsem o hypotéce u vás, ale tohle jednání mě začalo odrazovat, protože se bojím, jaké poplatky by se mohly najednou objevit u té původně hypotéky zdarma a účtem mBilanc

Jan Horák, mBank: Dobrý den Martine, mHypotéka a mHypotéka light jsou velmi dobrá volba pro řešení otázky vlastního bydlení. Rozhodně se nemusíte bát změny podmínek. Ty zpětně měnit ani nejdou.

Odpovězeno: 11. 06. | 15:08Autor: IL

Otázka: Nezdá se vám neseriózní, že na webových stránkách stále inzerujete "osobní účet zcela zdarma", když zjevně víte, že za měsíc a půl to již nebude pravda? A chlubit se cenou z ankety Zlatá koruna za již neexistující produkt, není to tak trochu ubohé?

Jan Horák, mBank: Ne, mKonto zůstává dále bez poplatku.

Odpovězeno: 11. 06. | 15:11Autor: JT

Otázka: Dobrý den, týká se limit 10 platebních příkazů zdarma i bezhotovostní platby kartou např. při nákupech v obchodech? Tj. pouze 10 použití karty při placení bude zdarma?? Díky za odpověď.

Jan Horák, mBank: Dobrý den. Netýká, platby kartou zůstávají zdarma stejně jako trvalé příkazy, SIPO a inkasa.

Děkuji všem za dotazy, čas pro chat vypršel - ale v následujících chvílích se pokusím na některé dotazy ještě odpovědět.

Odpovězeno: 11. 06. | 15:29Autor: Karel V.

Otázka: Říkáte, že omezením bezplatných platebnich příkazů na 10 měsíčně chcete vyloučit ten zlomek klientů, co provádí řádově tisíce příkazů měsíčně. Proč tedy tuto hranici nenastavíte výš, aby se to "poctivých" drobných klientů nedotklo? Proč to místo 10 není třeba 20?

Jan Horák, mBank: V tuto chvíli na základě podnětů našich klientů analyzujeme některé náměty, tento je jeden z nich. Takže stručná odpověď: Jednáme o tom.

Odpovězeno: 11. 06. | 15:36Autor: bourac

Otázka: Jaké pravomoci má vedení české pobočky mBank? Jsou všechny změny, plánované od srpna, zcela v režiji českého vedení?

Plánujete moderování mFóra?

Jan Horák, mBank: Stejně jako v naprosté většíně nadnárodních korporací jde o vzájemnou kooperaci.

Moderování mFóra neplánujeme - nikdy jsme to nedělali a dělat nebudeme. Důkazem je i probírání konkurenčních produktů v rámci fóra.

Odpovězeno: 11. 06. | 15:48Autor: Mirek

Otázka: při vstupu na český trh (listopad 2007) jste slibovali, že všechny tehdejší služby zůstanou zdarma "do konce světa a jeden den navíc". Přijde tedy 1. srpna konec světa?!

Jan Horák, mBank: Hlavní koncept zůstává stejný a je pro nás i nadále fundamentální. Kdokoli má stále možnost při mírné změně platebních návyků si zachovat bezpoplatkové výhody.

Odpovězeno: 11. 06. | 15:50Autor: kdy

Otázka: Kdy budou zahraniční příchozí a odchozí platby? Kdy budou cizoměnné účty?

Jan Horák, mBank: SEPA platby - ve kterých jsou i mezinárodní platby - jsme již implementovali na Slovensku a na podobném řešení pracujeme i v Česku.

 

Právě se děje

Další zprávy