Nová "banka" láká na levnější služby a dobrý úrok

Petr Kučera Petr Kučera
20. 4. 2010 14:45
Na drobné klienty zaútočí UniCredit Bank společně s poradenskou firmou Partners

Praha - Lidé by se letos mohli dočkat levnějších bankovních služeb a vyšších úroků na spořicích účtech. Na trh míří nové banky a zvýšit svůj podíl chtějí i ty dosavadní.

Vstřícnější k drobným klientům chce být i UniCredit Bank, která dnes představila společný projekt s poradenskou firmou Partners For Life Planning.

Společnost Partners začne nabízet běžný účet s názvem Partners konto za 89 korun měsíčně, přičemž v této paušální ceně nabídne osm nejvyužívanějších bankovních produktů včetně spořicího účtu se sazbou až tři procenta ročně.

Noví partneři, nová značka

UniCredit Bank, vzniklá spojením HVB Bank a Živnostenské banky, se dosud v Česku zaměřovala hlavně na klienty z řad firem a bonitnějších fyzických osob. Na drobnější (retailové) zákazníky výrazněji zamířila až na začátku dubna, kdy nabídla Převratnou hypotéku s pohyblivou sazbou hluboko pod průměrem trhu (podrobnosti v tomto článku).

V bankovních službách pro fyzické osoby zatím patří UniCredit Bank jen čtyřprocentní podíl na českém trhu. Může za to i relativně nízký počet poboček v porovnání s Českou spořitelnou, ČSOB či Raiffeisenbank. Dosud jich má 57 v sedmadvaceti městech, což znamená zhruba tříprocentní podíl na pobočkové síti v Česku.

Další drobné klienty má teď bance zajistit hlavně spolupráce s poradenskou společností Partners For Life Planning, jedničkou na trhu. Ta začíná pod novou značkou Partners bankovní služby nabízet právě produkty UniCredit Bank.

"Partners mají 140 tisíc klientů, každý měsíc jich přibývají další tisíce. UniCredit jsme schopni nabídnout do tří let kolem 100 tisíc otevřených účtů," očekává člen představenstva Partners Tomáš Prouza.

Společnost chce klienty oslovit prostřednictvím dosavadní sítě 2000 profesionálních finančních poradců Partners, působících ve 160 kancelářích po celé republice. UniCredit díky tomu získá zastoupení i v menších městech nad 10 tisíc obyvatel. Do tří let navíc Partners plánují rozšířit počet svých klientských center z osmi na padesát.

Více služeb za solidní cenu

Za 89 korun měsíčně nabídne Partners konto osm nejvyužívanějších bankovních produktů bez dalších poplatků. V paušální ceně je zejména debetní karta, všechny transakce na základě trvalého příkazu, deset dalších jednorázových transakcí, všechny výběry z bankomatů UniCredit Group kdekoli v Evropě, online banking, vklady a jeden výběr hotovosti na pobočkách či vedení kontokorentu.

Součástí balíčku je automaticky také spořicí účet s pásmovým úročením zůstatku. Nejvyšší tříprocentní úrok se týká části vkladu od 50 do 100 tisíc korun. Částka do 10 tisíc a nad 100 tisíc se úročí jedním procentem, částka od 10 do 50 tisíc dvěma procenty. Bude-li tedy mít klient na účtu například 80 tisíc, úročí se mu ve výsledku 2,25 procenty; bude-li mít uloženo 100 tisíc, tak 2,4 procenty.

"Ano, na trhu najdete levnější běžný účet i srovnatelný spořicí účet. Naší výhodou ale bude jednoduchá kombinace výhodných služeb v jednom produktu, například právě běžného a spořicího účtu," říká Tomáš Prouza z Partners.

"Pro standardního i aktivnějšího klienta je tento nový účet nákladově pod průměrem trhu," potvrzuje Michal Mošnička z nezávislé analytické společnosti Scott & Rose, která nabízí také online porovnání služeb na webu mbpoint.cz.

Rok příjemných novinek?

Vedle zlevňování hypoték a rozšíření jejich variant se tak Češi mohou letos těšit také na silnější konkurenci v oblasti běžných a spořicích účtů.

Na začátku února vstoupila na český trh Axa Bank, lákající na nulové poplatky a vyšší úroky u spořicího účtu. Podobně jako mBank, která v tuzemsku působí od listopadu 2007, se také ona chce obejít bez vlastních kamenných poboček (zde najdete samostatný článek).

"Na naše spořicí účty si klienti uložili zatím 2,5 miliardy korun," říká mluvčí Axa Bank Marek Zeman. Počty klientů banka nezveřejňuje.

Internetovou banku chce letos spustit také rakouská finanční skupina Raiffeisen International, měla by fungovat odděleně od aktivit její tuzemské "dcery" Raiffeisenbank. Výraznější růst klasické pobočkové sítě v Česku nicméně plánuje i samotná Raiffeisenbank (podrobněji v tomto článku).

Mimochodem právě Raiffeisenbank koupila v roce 2006 tehdejší eBanku (dříve Expandia Banku), českého průkopníka v oblasti internetového bankovnictví. eBanku kdysi vlastnila finanční skupina PPF - také ona chce letos, alespoň podle neoficiálních informací z trhu, rozšířit služby PPF banky nově i pro retailové klienty.

Na drobné zákazníky se má výrazněji zaměřit i nový vlastník tuzemské Banco Popolare, kterým je britský investiční fond AnaCap. Zatím čeká na příslušné povolení České národní banky (o změně jsme psali v prosinci).

Novou produktovou značku Era představila před pár týdny i Poštovní spořitelna. Klienty láká na přehlednější sazebník a platby skutečně jen za to, co využívají.

O bankovní licenci žádá také finanční skupina Fio, která mimo jiné nabízí běžný účet bez poplatků. Její síť má už nyní přes 50 poboček.

Přeměnu na banky plánují také některé další družstevní záložny. Mimo jiné se tak chtějí zbavit v Česku poškozeného názvu kampelička, zvláště když vklady v záložnách jsou nyní pojištěny zcela stejně jako v klasických bankách.

Zatím jen na firemní klienty se chce zaměřit slovenská Poštová banka, která letos v březnu v Praze otevřela první českou pobočku. Později chce oslovit i běžné fyzické osoby a živnostníky (více v tomto článku).

Na specifickou skupinu pak míří První česko-ruská banka, která minulý týden v Česku otevřela svou druhou kamennou pobočku - po Praze také v Karlových Varech.

"Vlastnoruční" podpis guvernéra ČNB Zdeňka Tůmy.
"Vlastnoruční" podpis guvernéra ČNB Zdeňka Tůmy. | Foto: ČNB
Čtěte také:
Která banka má nejnižší poplatky? Známe levnou čtyřku
Banky potichu snížily sazby spořicích účtů. Vyplatí se?
Pozor na klamavé nabídky bankovních úvěrů, varuje ČNB
 

Právě se děje

Další zprávy