Který obchod vás štve a kde nakupujte rádi? Hlasujte

Petr Kučera Petr Kučera
29. 11. 2010 13:35
Startuje hlasování veřejnosti v osmém ročníku soutěže Obchodník roku
Foto: Aktuálně.cz

Praha - Od tohoto týdne až do konce února můžete hlasovat v osmém ročníku soutěže Obchodník roku. V loňském ročníku získal cenu veřejnosti diskontní řetězec Lidl. Cena veřejnosti je jediná, v níž mohou rozhodovat všichni zákazníci.

Nejlepší obchodníky v jedenácti oborových kategoriích (například hobbymarkety nebo internetové obchody) určí expertní průzkum spotřebitelských preferencí. Ten uskuteční nezávislá agentura STEM/MARK v prosinci a lednu, zeptá se reprezentativního vzorku více než tisíce spotřebitelů z celé republiky.

Kromě toho vyhlásí organizátoři i absolutního vítěze, tedy držitele titulu Obchodník roku 2010. I zde vloni vyhrál Lidl. Na podrobné výsledky předchozího ročníku se můžete podívat v tomto přehledu.

Každý může hlasovat opakovaně

Hlasování o Cenu veřejnosti probíhá prostřednictvím SMS nebo internetu, podrobnosti jsou k dispozici na webu www.obchodnik-roku.cz. "Po celou dobu hlasování budou na webu k dispozici průběžné výsledky," říká Roman Frkous, ředitel komunikace GE Money Bank, která je generálním partnerem akce.

Z každého počítače lze vyplnit jeden hlasovací formulář denně a z každého čísla odeslat jeden SMS hlas. V průběhu celého hlasování však lze hlasovat opakovaně, tedy například z jednoho počítače během tří měsíců zhruba devadesátkrát. Internetové hlasování je zdarma, alternativní odeslání jedné SMS přijde na šest korun.

Bez záporných bodů

Oproti předchozím ročníkům nelze udělovat záporné body. Nicméně každý může ohodnotit všechny největší obchodníky jedním až pěti body (nejde o školní známkování, takže čím více bodů, tím lepší obchodník).

Paradoxně na tomto systému tratí méně známí obchodníci - pokud je spotřebitel v hlasování vynechá, získají celkově méně bodů než ti nejhorší s jedním bodem. V každé kategorii lze navíc doplnit pouze jediného obchodníka nad rámec uvedených možností.

Opakované hlasování se organizátoři snaží povzbudit také hrou o ceny. Šanci na týdenní výhru nebo pak i hlavní cenu (tou je platební kartu GE Money Bank nabitá na 100 tisíc korun) si zvýší právě lidé, kteří budou hlasovat častěji.

Fotogalerie: Tyto dárky k Ježíškovi nekupujte. Nejsou bezpečné.

 

Právě se děje

Další zprávy