Slíbili tisíce za reklamu na autě. Místo toho je obrali

Jiří Hovorka Jiří Hovorka
22. 2. 2012 6:00
Se společností BezReklamky smlouvu nepodepisujte, varuje časopis dTest
Ilustrační snímek.
Ilustrační snímek. | Foto: Radek Pecák

Praha - Vydělat tisíce korun za to, že jako reklamní plochu nabídnou své staré auto nebo část domu. Taková byla prvotní motivace lidí, kteří využili nabídku společnosti BezReklamky, s. r. o. Místo zisku však naopak o několik tisíc korun přišli.

Na jednoduchý trik doplatily podle spotřebitelského časopisu dTest již tisíce zákazníků. A firma stále láká další.

Kdo chce poskytnout své auto nebo dům pro reklamu a vydělávat, musí nejprve společnosti BezReklamky zaplatit 890 korun za uvítací balíček obsahující prakticky jen smlouvu. Následně pak musí platit 3390 korun ročně.

Ani poté se ovšem zákazníci slíbených peněz nedočkají.

"Společnost smluvně negarantuje umístění reklamy ani peníze z ní. Jediné, k čemu se ve smlouvě zaváže, je pasivní nabídka reklamní plochy," říká Jan Votočka, právník časopisu dTest.

"O těchto zcela nevýhodných podmínkách však před uzavřením smlouvy nepadne ani slovo. Zákazník je tak k podpisu smlouvy nalákán na základě klamavých tvrzení," dodává Votočka.

Falešní exekutoři

Jediné, co tak lidé za výše zmíněné poplatky dostanou, je umístění nabídky reklamní plochy na internetu mezi tisícovkami dalších, navíc na webu s minimální návštěvností.

Pokud navíc od smlouvy odstoupí a nezaplatí více jak čtyřtisícové poplatky, je jejich pohledávka podle časopisu dTest postoupena vymahačské agentuře. Zákazník je pak uháněn a zastrašován falešnými exekutory.

"Společnost se podle našeho právního názoru dopouští nekalé soutěže a porušuje zákon. Proto jsme podali podnět dozorovým orgánům k důslednému zakročení ve věci. Pokud nebudou učiněny požadované kroky, jsme připraveni se též obrátit na soud s žalobou na zdržení se protiprávního jednání," upřesňuje Votočka další postup dTestu.

 

Právě se děje

Další zprávy