Němcům přestává chutnat pivo, rok 2007 byl nejhorší

pav
25. 12. 2007 10:30
Po výjimečném roce 2006 spotřeba opět klesla
Foto: Aktuálně.cz

Berlín - Časy, kdy Němci holdovali pivu a udávali v jeho pití tempo zbytku světa , jsou podle všeho nenávratně pryč.

Bilance letošního roku je z pohledu německým pivovarníků přímo katastrofální. Píše o tom na svých internetových stránkách německý deník Die Welt.

Meziročně se objem vypitého piva na jednoho obyvatele snížil o tři a půl litru a klesl na rekorndě nízkou úroveň 112,5 litru. To je oproti 80.letům, kdy bylo Německo se 156 zkonzumovanými litry na hlavu světovou pivní velmocí číslo jedna, výrazný propad.

I tak to však Německu zřejmě bude stačit k celosvětové třetí příčce (aktuální globální statistika zatím není k dispozici), jejich odstup za druhými Iry a tradičně prvními Čechy se však stále zvětšuje. A trend bude zřejmě pokračovat

Chybí "pivní dorost"

"Budeme si muset na trvale klesající spotřebu zvyknout," uvedl v rozhovoru pro Die Welt předseda německého Svazu pivovarníků Peter Hahn. Ten vidí za poklesem vedle letošního nepříznivého letního počasí především demografický vývoj.

Němcům prý chybí "pivní dorost". Spotřeba nealkoholických nápojů naopak stoupá.

Kwispelbier, nealkoholické pivo pro psy
Kwispelbier, nealkoholické pivo pro psy | Foto: Aktuálně.cz

Potvrdilo se tak, že loňský rok, kdy Němci poprvé za posledních devět let zaznamenali zvýšenou konzumaci piva, byl výjimkou. Postarali se o ni především fanoušci, kteří do Německa přijeli na zápasy fotbalového mistrovství světa.

Pivo pro psy jako náplast?

Německo nadále zůstává světovou jedničkou, co do počtu pivovarů v celé Spolkové republice jich je neuvěřitelných 1284.

Desítka těch největších ale ovládá téměř 70 procent trhu a podle Petera Hahna se dá v dalších letech očekávat další propojování a posilování pozic velkých pivovarnických skupin.

Pivovarníci také budou muset prokázat schopnost inovace a rozšířit paletu specializovaných produktů, jako je například pivo pro domácí zvířata, píše Die Welt. V Nizozemsku se například úspěšně prodává nealkoholické pivo pro psy Kwispelbier.

 

Právě se děje

Další zprávy