Washington - Letoun se rodí v hlavní továrně amerického výrobce poblíž Seattlu, přestože součásti byly vyráběny v Itálii a Japonsku.
Boeing připravuje první testovací let na srpen, dodání prvnímu zákazníkovi by mělo proběhnout v květnu příštího roku.
Jedná se o letadlo střední velikosti a jde o první čistě komerční typ, který firma vyprodukovala za posledních deset let. Už v tuto chvíli ale má v ruce 568 objednávek od 44 aerolinií.
Airbus pozadu
Úspěch 787 u zákazníků je v přímém kontrastu s rivalským Airbusem A380, který se potýká s několikaletým zpožděním. A380 je dvoupatrové superjumbo, které má lákat jiné zákazníky.
Přesto má dodnes evropský Airbus pouze 161 objednávek, i když dodáváno by letadlo mělo být koncem tohoto roku.
Podle oficiálních zpráv Boeingu bude 787 složeno z šesti kusů, které do USA přijedou z nejrůznějších částí světa.
Ty jsou poté složeny pomocí obřího montážního zařízení nazvaného MOATT neboli "matka všech montážních věží".
"Nejenže 787 znamená další revoluci v letecké dopravě, jde i o revoluci ve stavění letadel," říká viceprezident Boeingu pro design letadel Scott Strode.
Stovky lidí
Letadlo unese 210 a 330 pasažérů, v závislosti na rozložení sedadel a doletí až patnáct tisíc kilometrů.
Boeing uvádí, že složení prvního letadla trvá sedm týdnů. Až se firma dostane ke stému kousku, měl by se tento čas již snížit na šest dní.
Do dvou let od prvního dodání chce společnost dodat 112 kusů.