Britské odbory přišly o reklamu

Dušan Klimeš
11. 7. 2006 12:00
Londýn - Vůdci odborů v Anglii byli donuceni ke stáhnutí "politické" reklamy, která žádala zákazníky, aby bojkotovali auta Peugeot.

Důvodem k zákazu reklamy se stal fakt, že prolomila etický reklamní kodex rádií, který zakazuje odborům vytvářet a platit politickou reklamu. Výzva k bojkotu značky Peugeot je za takovou považována a nebude nikdy vysílána.

Odbory se na druhou stranu cítí být omezeny ve svých právech a budou se snažit o to, aby daný právní předpis byl změněn. V pondělí to oznámili dle BBC představitelé odborů.

Hrdinové seriálů stojí za dělníky

Rádiové spoty, ve kterých známí herci vyzývají občany, aby "mysleli na Anglii", jsou pokračováním kampaně, která jednoznačně vyzývala zákazníky k bojkotu značky Peugeot. Mají tak dát najevo svůj nesouhlas se zavřením továrny v Rytonu a propuštěním 2 300 zaměstnanců.

Součástí kampaně jsou i články a reklamy v celonárodně prodávaných novinách. Kromě toho herci ze známého seriálů BBC EastEnders či Coronation Street televize ITV namluvili již zmíněné spoty

Celá akce je financovaná Transport and General Workers Unions (TaGWU)  a vyšla odbory na jeden milion liber, což je asi 42 milionů korun.

Foto: Peugeot

To vše ale odporuje právě článku 15 ve Standardech reklamy v rádiu, která zakazuje politickou kampaň odborům a omezuje jejich možnost inzerce pouze na své členy.

Reklama měla běžet čtyřikrát denně během celého srpna na nezávislém rádiu.

Demonstrace u dealerů

Tajemník odborů Tony Woodley k tomu pro BBC řekl: "Veřejnost by měla vědět, že společně se svými členy bojujeme s Peugeotem proti zavření továrny."

"Zákon nám zakázal říci to v rádiu. My to řekneme stejně, ale jinak a jinde," dodal Woodley.

Na sobotu naplánovaly odbory "den akce", kdy se prý budou po celé Británii konat protestní akce a demonstrace v místech, kde jsou prodejní místa firmy Peugeot.

 

Právě se děje

Další zprávy