Mladá Boleslav - Více než třináct procent činí meziroční růst prodejů mladoboleslavské Škodovky za měsíc únor. Zatímco vloni v tomto měsíci prodala 63 800 aut, letos jich bylo už více než 72 tisíc.
Společnost v tiskové zprávě informovala, že prodeje rostly ve všech prodejních regionech. Největší přírůstky však zaznamenala v Indii, Rusku a Číně.
"Opětovný dvouciferný růst prodejů v únoru 2012 potvrzuje trvalý růstový kurz značky Škoda," říká Jürgen Stackmann, člen představenstva společnosti Škoda zodpovědný za oblast prodeje a marketingu. Celkem jsme v prvních dvou měsících prodali 147 500 vozů značky Škoda, což představuje nárůst o zhruba 12 %," zdůrazňuje Stackmann.
K dalšímu růstu mají Škodě letos pomoci nové modely. Citigo se brzy začne prodávat na důležitých evropských trzích.
Již nyní se Škodě daří i v západní Evropě, kde prodeje aut celkově klesají, navyšovat tržní podíl. Zatímco celkový odbyt tam poklesl o více než 11 %, dodávky Škody vzrostly o 0,8 % na 27 700 vozů.
Indie rostla o polovinu
Ve východní Evropě je nejdůležitější Rusko, kde prodeje stouply meziročně o 39 procent na 6300 aut.
Takto vypadá Škoda Rapid vyráběná v Indii:
Největším trhem je nadále Čína. V této zemi v únoru 2012 prodala zhruba 17 100 vozů, což je o 19 % více než ve
stejném měsíci minulého roku.
Ještě dynamičtější byl vývoj značky Škoda v Indii: Na subkontinentu prodala v únoru více než 3500 vozů. V porovnání s únorem 2011, kdy se na tomto trhu prodalo 2400 vozů s logem s okřídleným šípem, to odpovídá nárůstu o 48,6 %. Více než polovina prodejů v Indii šla na konto nového kompaktního sedanu Rapid.