Každé 70. prodané auto na světě vozí logo Škoda

Radek Pecák Radek Pecák
10. 1. 2012 14:30
Nejvíce se během loňského roku zvýšil zájem o model Yeti
Ilustrační foto
Ilustrační foto | Foto: Škoda-Auto

Mladá Boleslav -  O jednu desetinu procenta se loni zvýšil podíl mladoboleslavské Škody na celosvětovém trhu s osobními auty. Činí nyní 1,4 procenta a to znamená, že zhruba každé 70. prodané auto na světě nese jméno Škoda. Celkem vloni Škoda prodala v Evropě, Rusku a Asii 879 200 aut.

Nejprodávanějším vozem zůstala Octavia. Zákazníci si jich koupili 372 900, což je skoro o 17 procent více než v roce 2010. Stoupaly i prodeje všech ostatních modelů. Fabia, která je druhá nejprodávanější, vykázala růst o  16,5 procenta na 266 800 aut.

Třetím nejžádanějším modelem mladoboleslavské automobilky je superb, který si koupilo 116 700 lidí či firem (růst o 18,1 procenta), následuje Yeti s prodejem 70 300 aut, ale s nejvyšším meziročním nárůstem přesahujícím 33 procent.

Kromě dvou nově zaváděných modelů, kterými jsou indický Rapid a tuzemská Škoda Citigo, a kterých se vloni stihly prodat jen stovky kusů, zůstal na posledním místě z hlediska prodaných kusů, model Roomster.

I jeho prodeje však vzrostly. Konkrétně o 11 procent na 36 000.

Rekordy padaly v Rusku, Číně i Indii

Nové prodejní rekordy Škoda zaznamenala na trzích v Rusku, kde prodala přes 74 000 aut. Bylo to meziročně o 62,5 procenta více. V Číně, která je suverénně největším trhem, prodejní výsledky vzrostly o 21,9 procenta na 220 100 vozů. V Indii v roce 2011 zvýšila svůj odbyt o 49,9 procenta a prodala více než 30 000 vozů.

Navíc právě zde má velké předpoklady k růstu, neboť se zde začíná prodávat model Rapid, speciálně vyvinutý pro toto teritorium.

Také ve střední Evropě a východní Evropě Škoda prodala vloni o 18,9 procent aut více.

"Zatímco světový trh v roce 2011 vzrostl o 5,1 procenta na necelých 62 milionů vozů, zlepšila se Škoda nadprůměrně o 15,3 procenta," dodal k  výsledkům mluvčí Škoda-Auto Jozef Baláž.

Růst zřejmě nekončí

"Jsem velkým optimistou, pokud se jedná o náš budoucí vývoj. Proto investujeme do našich závodů doma i ve světě a do rozvoje odbytových organizací ve všech regionech. A samozřejmě chceme být úspěšnější než naši konkurenti," prohlásil šéf prodeje Jürgen Stackmann.

Škoda Auto za první tři čtvrtletí loňského roku meziročně zdvojnásobila zisk před zdaněním na 588 milionů eur (14,6 miliardy Kč). Provozní zisk společnosti v prvních třech čtvrtletích roku vzrostl o více než 83 procent na 575 milionů eur (14,3 miliardy Kč).

Tržby automobilky meziročně vzrostly o pětinu na 7,6 miliardy eur (188,7 miliard Kč). Hospodářské výsledky za celý loňský rok firma teprve zveřejní.

 

Právě se děje

Další zprávy