E-mail do smartphonu po práci nedojde, vymohli si ve VW

Ekonomika ČTK Ekonomika, ČTK
23. 12. 2011 11:29
Odbory si vymohly zásah do e-mailového serveru firmy Volkswagen
Když opustí pracoviště, nebudou už pracovníci VW dostávat do mobilů služební e-maily
Když opustí pracoviště, nebudou už pracovníci VW dostávat do mobilů služební e-maily | Foto: Volkswagen

Frankfurt - Nejpozději 30 minut po skončení pracovní doby přestanou zaměstnanci koncernu Volkswagen, kteří mají v užívání podnikový telefon BlackBerry, dostávat služební e-maily.

Opatření si vyžádala závodní rada odborů, která tak chce více dbát o odpočinek svých zaměstnanců.

Kvůli tomu automobilka připravila softwarovou úpravu, která zajistí, aby e-mailový server BlackBerry po pracovní době automaticky omezil komunikaci. Nové opatření se podle listu Financial Times dotkne více než 1000 zaměstnanců.

Závodní radu k tomuto kroku přiměla rostoucí nespokojenost s tím, že začala mizet jasná hranice mezi pracovním a soukromým životem.

Rada proto vyzvala management, aby navrhovanému opatření nebránil, na což vedení firmy přistoupilo. Opatření se omezí na ty zaměstnance, jejichž plat se odvíjí od kolektivní smlouvy.

Podnikové e-maily dojdou až druhý den

E-mailový server Volkswagenu tak po úpravě přestane zprávy odeslané 30 minut po skončení pracovní doby přeposílat dál. Jejich doručení zajistí až další den, a to 30 minut před začátkem pracovní doby zaměstnance.

"Nové možnosti komunikace s sebou přinášejí i neodmyslitelná rizika," řekl listu Wolfsburger Allgemeine Zeitung Heinz-Joachim Thust ze závodní rady Volkswagenu.

Rada omezení komunikace prý vyjednala kvůli tomu, že zaměstnance se služebním telefonem BlackBerry zaměstnavatelé kontaktují prakticky kdykoli, tedy i v době, kdy jsou dávno doma. V Německu v poslední době roste povědomí o takzvaném vyhoření zaměstnanců, které bývá výsledkem pracovního přetěžování.

Odpočinku letos moc nebylo

Volkswagen v letošním roce využívá své provozy takřka na maximum, protože hodlá v počtu vyrobených aut předstihnout své konkurenty Toyotu a General Motors.

Výkonný ředitel Volkswagenu Martin Winterkorn již zaměstnancům gratuloval k tomu, že absolvovali 38 směn navíc, a vyrobili tak o 50 000 aut více, než by jinak bylo možné.

 

Právě se děje

Další zprávy