Šéfové nejraději nabízí školení, stravenky jsou třetí

Veronika Skálová Veronika Skálová
21. 7. 2011 19:34
Nejčastěji nabízeným benefitem je příspěvek na vzdělání, předstihl stravenky

Praha - Stravenky jako nejpopulárnější benefit v českých firmách? Podle průzkumu ING pojišťovny a Svazu průmyslu a dopravy, to už neplatí. Tedy z pohledu těch, kdo benefity přidělují.

Stravenky z první pozice nejrozšířenějších benefitů sesadily investice do vzdělávání zaměstnanců, které nabízí 78 procent dotázaných společností, na druhém místě pak jsou příspěvky zaměstnavatelů na různé formy pojištění.

Nejčastěji přispívají na penzijní pojištění nebo na životní pojistku. Teprve na třetím místě se pak ocitly stravenky.

Dobrou zprávou ale je, že benefity se do českých firem po omezování v krizi opět vrací. Ty daňově zvýhodněné, mezi které patří právě investice do vzdělání, pojištění nebo příspěvek na stravování, poskytuje 98 procent českých firem.

"Oblíbenost vzdělávání jako zaměstnaneckého benefitu potvrzuje trend posledních měsíců - firmy více investují do budoucnosti svých lidí namísto věcného odměňování," uvedl k výsledkům průzkumu Radek Špicar, viceprezident Svazu průmyslu a dopravy ČR pro oblast hospodářské politiky a konkurenceschopnosti.

Stále populární jsou i daňově nezvýhodněné benefity, mezi které patří například služební mobil nebo služební vůz. První jmenovaný benefit nabízí 84 dotázaných společností, auto pak svým zaměstnancům dává k dispozici 80 procent firem.

Ani krize ale nezvýšila v Česku oblibu takzvaných motivačních benefitů. Ty poskytuje podle zjištění průzkumu stále stejně firem - asi 40 procent. Nejčastěji se jedná o odměnu za výkonnost, finanční bonus za odpracované roky nebo týden dovolené navíc.

 

Právě se děje

Další zprávy