Pro studenty už není nástupní plat rozhodující faktor

Radek Pecák Radek Pecák
8. 12. 2010 13:26
Devět z deseti absolventů si údaje o budoucím zaměstnavateli zjišťuje na internetu
Ilustrační foto
Ilustrační foto | Foto: Masarykova univerzita

Praha - Stabilita zaměstnavatele, obor, v němž působí a prestiž společnosti. To jsou nejdůležitější faktory, podle nichž si vysokoškolští studenti ekonomických oborů vybírají svého budoucího zaměstnavatele.

Zjistilo se to při vyhodnocení závěrů série průzkumů chování studentů „PwC Studentský barometr", který připravila poradenská společnost PwC. Ta se přitom sama se pravidelně umisťuje na předních místech žebříčků nejžádanějších zaměstnavatelů v České republice i globálně.

Stabilita zaměstnavatele je pro studenta mnohem důležitější než nástupní plat nebo fakt, že ve firmě pracuje jeho kamarád. Také úroveň společenské odpovědnosti firmy se stává standardem při výběru zaměstnání.

Podle průzkumu se při hledání zaměstnání téměř všichni studenti (92 %) podívají na webové stránky společnosti, než se u ní přihlásí o práci. Stejně tak devět z deseti absolventů má zkušenosti se servery nabízejícími práci (90 %). Necelá polovina studentů (42 %) pak využívá katalogy z trhů práce a zhruba čtvrtina nabídky firem na webu univerzity (24 %).

Inzeráty v tisku jsou již překonané

Jen necelá desetina studentů (9 %) hledá práci v kariérních rubrikách denního tisku. Ještě méně studentů zavítalo do kariérních poradenských center na univerzitách.

„Studenti a absolventi, kteří k nám přicházejí, mají poměrně dobrý přehled o naší firmě i o trhu práce. Pokud si chceme udržet pozici jednoho z nejžádanějších zaměstnavatelů, musíme nabízet nejen zajímavé ohodnocení, ale především příležitost kariérního postupu, dalšího vzdělávání, ale třeba i možnost skloubit soukromý a pracovní život," říká Václav Prýmek, partner ve společnosti PwC Audit.

Více než polovina (51 %) studentů také uvedla, že se při hledání zaměstnání zajímá také o společensky odpovědné společnosti. Pro téměř polovinu oslovených (43 %) je společenská odpovědnost dokonce jedním z rozhodujících faktorů při volbě zaměstnavatele. Studenti také počítají, že se sami po nástupu do práce zapojí do programu společenské odpovědnosti svého nového zaměstnavatele. Například více než dvě třetiny by bylo ochotno bezplatně pomáhat neziskové organizaci formou pro bono služeb.

 

Právě se děje

Další zprávy