Banka vrací muže do rodin. Otcové mají 5 dní volna

Ekonomika Ekonomika
2. 8. 2010 12:19
Česká spořitelna přišla s novým benefitem pro své mužské zaměstnance
Stravenky jsou jedním znejčastějších benefitů, který zaměstnavatelé nabízejí. Ilustrační foto.
Stravenky jsou jedním znejčastějších benefitů, který zaměstnavatelé nabízejí. Ilustrační foto. | Foto: Aktuálně.cz

Praha - Pracovní mobil, auto, nebo stravenky? Zaměstnanecké benefity nemusí zůstávat jen v zaběhaných kolejích. Česká spořitelna například přišla s novou výhodou pro své mužské zaměstnance, kterým se rozrostla rodina o nového člena.

"Nový benefit Volno pro otce mohou zaměstnanci využít od 1.srpna 2010. Každý otec získá po propuštění dítěte z porodnice 5 dní pracovního volna, které si může vybrat najednou či postupně po dobu prvních třech měsíců od narození dítěte," vysvětlila mluvčí spořitelny Kristýna Havlingerová.

Tato možnost se vztahuje i na ty rodiny, které dítě adoptovaly nebo jej mají nově svěřené do pěstounské péče. Tatínkové adoptovaných či osvojených dětí mohou navíc tuto výhodu využít až do tří let věku dítěte.

"Projekt Čáp, jehož součástí je benefit Volno pro otce, je zaměřen na podporu matek a otců v České spořitelně. Zaměřuje se na odchod rodičů na mateřskou a rodičovskou dovolenou a jejich opětovný návrat do práce. Česká spořitelna tak posiluje nové trendy zaměstnávání a nabízí svým zaměstnancům - rodičům flexibilní formy práce jako pružnou pracovní dobu, částečný úvazek anebo práci z domova," dodala mluvčí.

S lepšící se hospodářskou situací se české podniky vracejí k zaměstnaneckým výhodám, svým zaměstnancům je nabízí 95 procent firem. Poskytování daňově nezvýhodněných benefitů stagnuje, firmy investují hlavně do těch daňově zvýhodněných. Zjistil to červencový průzkum společnosti ING a Svazu průmyslu a dopravy ČR mezi 173 podniky.

Nejoblíbenějším benefitem zůstává mobilní telefon, který svým zaměstnancům poskytuje 80 procent firem. Stravenky a služební automobil jsou zastoupeny v nabídce tří čtvrtin dotázaných podniků. Stálou oblibu si již několik let drží i pojistné produkty - 60 procent zaměstnavatelů nabízí zaměstnancům příspěvek na penzijní připojištění a 39 procent na životní pojištění.

 

Právě se děje

Další zprávy