Luxus Porsche zajistí i Česko. Dodá zámky k sedačkám

Tomáš Fránek
20. 4. 2010 14:20
Společnost Brano má na začátku příštího roku zahájit sériovou výrobu zámků sedaček pro automobilku Porsche
Výsadou členství v Porsche Clubu České republiky je mimo jiné možnost zajet si prohlédnout továrnu Porsche, nebo nárok na servis po celé Evropě i s překladatelem. Členové pořádají podobné srazy, jako je tento sobotní v Uhřicích na Kroměřížsku, jednou až dvakrát za měsíc.
Výsadou členství v Porsche Clubu České republiky je mimo jiné možnost zajet si prohlédnout továrnu Porsche, nebo nárok na servis po celé Evropě i s překladatelem. Členové pořádají podobné srazy, jako je tento sobotní v Uhřicích na Kroměřížsku, jednou až dvakrát za měsíc. | Foto: Karel Toman

Brno - Na výrobě nových sportovních automobilů Porsche se budou podílet i firmy z Česka.

Společnost Brano z Hradce nad Moravicí tak začne dodávat automobilce speciální zámky pro zadní sedačky. Ty se na severu Moravy speciálně pro Porsche vyvíjejí už do roku 2008, nyní se začaly dělat ověřovací série.

Podle zástupců firmy už zámky prošly všemi zkouškami u německé automobilky a připravuje se sériová výroba. Zámky by se tak měly objevit ve vozech Porsche 911, Boxter a Cayman.

Pětiletý projekt a tisíce zámků

„S náběhem sériové výroby se počítá začátkem příštího roku. Ročně se bude vyrábět třicet tisíc automobilů, což pro nás znamená šedesát tisíc zámků. Projekt je naplánován na pět let," uvedl ve firemním časopise manažer firmy Jaromír Chovanec.

Jde o další zakázku pro světové automobilky, kterou se společnosti Brano podařilo získat.

Od června zahájí firma výrobu zámků pro zadní sedačky vozů Renault Kangoo.

Kontrakt na výrobu zámků vozů Kangoo je sedmiletý, přičemž jde o první akci Brana s Renaultem. Ročně má Brano dodat 120 tisíc kusů součástek, které se zatím vyrábějí ve španělské továrně MGI.

„Renault a Nissan byly zatím poslední dvě automobilky mimo automobilky korejské, kam jsme se dostali. Usilovali jsme o to deset let a já si toho vážím," uvedl majitel firmy Pavel Juříček.

Společnost musela loni kvůli krizi propustit 400 lidí a zredukovat stav na současných 2000 zaměstnanců. Podle ředitele a majitele Juříčka klesly tržby v loňském roce prakticky na polovinu.

Automobilový průmysl se lepší

Automobilový průmysl se ale zatím stal letos tahounem českého hospodářství z krize, je to ale zatím díky doznívajícímu šrotovnému.

Průmyslová výroba tak podle posledních známých čísel v únoru meziročně vzrostla o sedm procent po lednovém revidovaném růstu o 4,9 procenta.  A výroba osobních a lehkých užitkových aut podle dnes oznámených statistik v Česku v 1.čtvrtletí stoupla meziročně o 29,6 procent na 265.985 vozidel. Škoda zvýšila výrobu o 37,5 procent.

"Hlavním motorem byl sice v únoru automobilový průmysl. Na druhé straně je však třeba počítat s tím, že ve druhé polovině loňského roku byl automobilový průmysl silně ovlivněn šrotovným. A to se pak projeví i na meziročních číslech," upozornil analytik ČSOB Petr Dufek.

Zisk německého automobilového holdingu Porsche se v prvním finančním pololetí propadl o 84 procent na 871 milionů eur (22 miliard korun). Důvodem je přehodnocení podílu v největší evropské automobilce Volkswagen.

Ten  loni koupil 49,9 procenta Porsche za 3,9 miliardy eur (zhruba 100 miliard korun). Porsche by se mělo v roce 2011 stát desátou značkou skupiny Volkswagen, do které patří také Škoda Auto.


 

Právě se děje

Další zprávy