Renault zaměstná víc žen, aby se zavděčil řidičkám

Veronika Skálová Veronika Skálová
27. 10. 2009 15:07
Francouzská automobilka chce ženám zpříjemnit návštěvu servisů i autosalonů.
Automobilky se učí myslet na řidičky. Extrémním případem je nový Fiat 500 v provedení Barbie.
Automobilky se učí myslet na řidičky. Extrémním případem je nový Fiat 500 v provedení Barbie. | Foto: Fiat

Paříž - Zajet do autoservisu nebo jít vybírat nové auto je pro řadu žen noční můrou. Stačí jediné setkání s ušklíbajícím se mechanikem, aby jim bylo prostředí tohoto světa navždy nepříjemné. A není to rozhodně jen problém českých žen, jak dokazuje rozhodnutí francouzské automobilky Renault.

Ta totiž plánuje zvýšit podíl žen mezi zaměstnanci svých autosalonů, autoservisů i prodejen s náhradními díly. Měly by tvořit alespoň polovinu zaměstnanců. Informoval o tom deník Le Parisien.

Nejde o emancipační politiku, ale obchodní tah. Podle průzkumů mají totiž francouzské ženy z prostředí souvisejícího s prodejem a opravou aut stejný pocit jako ty české.

Necítí se příjemně, mají strach ze skrytých posměšků i z toho, že se je mechanik pokusí podvést. Mnohem raději by v takovém případě jednaly se ženou.

„V současnosti tvoří ženy v Renaultu, mimo jeho výrobu, 26 procent všech pracovníků. Chceme ale zvýšit počet žen, abychom byli efektivnější. Nesmíme zapomenout, že každý druhý automobilista je žena. Podle našich průzkumů jsou naše klientky spokojenější, když je přijme žena," uvedl obchodní ředitel automobilky Renault Bernard Cambier.

Až jednu třetinu zákazníků kupujících nový vůz tvoří ženy, a v případě výběru auta v páru určují konečné rozhodnutí v šedesáti procentech případů. Polovinu zaměstnanců v těch provozech, kde se setkávají s majiteli a majitelkami vozů, by měly ženy u Renaultu tvořit do tří let.

 

Právě se děje

Další zprávy