Kdo je Sexistické prasátečko 2013? Kandidáti na nejhorší reklamu

Kdo je Sexistické prasátečko 2013? Kandidáti na nejhorší reklamu
O anticenu se soutěžilo ve třech kategoriích. První se jmenuje Objektivizace aneb Ukaž všechno.
Nejčastějším projevem sexismu v reklamě je objektivizace těla, ženského i mužského. Lidské tělo je v těchto typech reklamy použité bez souvislosti s propagovaným produktem a slouží pouze k upoutání pozornosti, což je spojeno se sexualizací obrazu.
Kontext reklamy je klíčový pro posouzení, zda je reklama sexistická. Pokud v reklamě žena či muž ukazují propagovaný produkt, těžko můžeme mluvit o sexismu. Pokud v reklamě na pivo nebo autoservis je fotka vystřižená z porna, je sexistická určitě.
Z téměř stovky soutěžících reklam (včetně videí) jsme do této galerie na Aktuálně.cz vybrali necelých třicet.
Foto: Aktuálně.cz
Ekonomika Petr Kučera Ekonomika, Petr Kučera
25. 11. 2013 12:00

Pátý ročník soutěže Sexistické prasátečko o nejsexističtější reklamu skončil. Akci pořádala organizace Nesehnutí. Projděte si výběr z nominací. Výsledky a kompletní přehled kandidátů včetně videí najdete na webu Markething.cz.

 

Právě se děje

Další zprávy