Švýcarský gigant jde do boje o letecké opravny Job Air

Zuzana Kubátová Zuzana Kubátová
25. 2. 2014 16:20
Do krachujících leteckých opraven na letišti Mošnov chce vstoupit renomovaná společnost
Opravárenské centrum pro opravu letadel Mošnov.
Opravárenské centrum pro opravu letadel Mošnov. | Foto: stavbaroku.cz

Ostrava Do krachujících leteckých opraven Job Air Technic na ostravském letišti Mošnov chce vstoupit renomovaná švýcarská společnost SR Technics Switzerland Ltd. v partnerství s českou firmou EnCor, za níž stojí bývalý šéf české pobočky Raiffeisenbank Lubor Žalman. Ve svém úterním vydání o tom píše deník Insider.

SR Technics, založená v roce 1931, patří k největším leteckým opravárenským a servisním firmám na světě. Kromě toho provozuje síť servisních a logistických středisek po celém světě. Zaměstnává přes tři tisíce lidí. Její obrat v roce 2012 převyšoval miliardu švýcarských franků. Majitelem skupiny je Mubadala Development Company, státní společnost arabského emirátu Abú Dhabí.

Švýcaři s EnCorem se pokoušejí o záchranu mošnovské firmy doslova v hodině dvanácté. O úpadku Job Air Technic má už ve čtvrtek rozhodovat soud, konsorcium ho ale žádá, aby odložil jednání o zhruba dva měsíce.

Job Air je v insolvenčním řízení na návrh státní České exportní banky, zastupující bankovní klub, který před lety poskytl opravnám investiční úvěr. S dalším členem klubu, jímž je Česká spořitelna, do mošnovských opraven poslala Česká exportní téměř tři čtvrtě miliardy korun, Job Air ale úvěr léta nesplácí. Sama Česká exportní banka odkladu soudního jednání bránit nebude, je pro ni rozhodující, aby získala co nejvyšší výtěžek.

„Konsorcium potenciálních investorů již celou řadu týdnů projevuje vážný zájem o kapitálový vstup do společnosti dlužníka (tj. Job Air Technic). Naším záměrem by bylo udržet chod podniku, podnik v příštích letech dále rozvíjet a znásobit počet kvalifikovaných zaměstnanců,“ píše jednatel EnCor Viktor Popovič za oba investory soudu v dopise zveřejněném v insolvenčním rejstříku.

Pokud Job Air skutečně zkrachuje, přijdou o většinu svých peněz nejen banky. Na rozjezd opravárenského závodu na velká letadla typu airbus a boeing přispěl také stát 330milionovou dotací. V případě bankrotu a zavření opravny by stát o veškerý efekt z této investice přišel.

Co přesně nabízí česko-švýcarské konsorcium bankám? Čtěte více v internetovém Deníku Insider.

 

Právě se děje

Další zprávy