Zhubni! Češky objevily recept za deset tisíc. Zabírá

Zuzana Kubátová Zuzana Kubátová
11. 11. 2013 6:00
Řetězec franšíz Svět zdraví překvapivě expanduje. Už teď má padesát poboček.
Foto: Thinkstock

Praha - Jsou to vlastně jen dvě jednoduché rady, jak si vylepšit život: jezte zdravě a zhubněte. Na Čechy, tedy hlavně na Češky, ale překvapivě zabírají.

Svědčí o tom expanze firmy Sunkins, která od začátku roku 2011 buduje řetězec poraden Svět zdraví. Po necelých dvou letech má síť už přes padesát poboček. A dál roste.

Zakladatel Sunkins, devětatřicetiletý Josef Hůla, vytvořil zatím u nás zřejmě nejpropracovanější koncept v oboru výživového a lifestylového poradenství.

Na pobočkách Světa zdraví najdou klienti rady týkající se jídelníčku a životního stylu směřující především ke snížení nadváhy. Kromě toho Sunkins prostřednictvím pobočkové sítě a spolupracujících dealerů prodává pod značkou Svět zdraví výživové doplňky a speciální „zdravé" potraviny.

Pobočky fungují na principu franšízy - Sunkins provozovatelům propůjčuje značku, know-how a dodává jim zboží.

Rady za tisíce

Servis Světa zdraví není nijak levný: „Průměrný klient u nás zaplatí celkem pět až deset tisíc korun," říká majitel Hůla.
Průměrná měsíční útrata typického klienta Světa zdraví se pohybuje od dvou do sedmi set korun, firma ale prodává několikaměsíční až roční programové balíčky. Cílem je udržet zákazníka co nejdelší dobu. Klient chodí během předplaceného cyklu na pravidelné konzultace, firma mu za úhradu zajistí rozbor krve u spolupracující diagnostické laboratoře a lékařské zhodnocení testu.

Specialitou Sunkins je vlastní program ke snižování nadváhy, takzvaná komplexní nutriční typologie, kterou vyvinula sama firma.

"Jde o kombinaci několika programů včetně prvků orientální medicíny, v zásadě se nebráníme žádnému uznávanému výživovému směru a respektujeme individualitu klienta," říká Hůla. Zákazníci dostanou „na míru šitý" jídelníček a chodí na pravidelné konzultace s nutričním specialistou, který jim pomáhá trvale přejít na zdravější, méně kalorické stravování a sleduje jejich postup v hubnutí.

Svět zdraví nenabízí žádnou převratnou metodu, jak zhubnout nebo zlepšit zdravotní stav, a žádnému zákazníkovi lepší postavu nezaručí. Nakonec vždycky záleží na klientově vůli a motivaci změnit životní styl, omezit kalorické potraviny, lépe se stravovat a začít se pravidelně hýbat.

Hlavním kouzlem je individuální přístup a zdání odbornosti. Konzultanti dávají najevo zájem o problém klienta, klade se důraz na přátelské zacházení a komfort. Prostředí poboček evokuje dobrou lékařskou ordinaci: na každé pracuje recepční, zaměstnanci nosí bílé pláště a celý program v roli garantů a tváří firmy zastřešuje šest spolupracujících lékařů, jimž je možné posílat dotazy k vlastním zdravotním problémům.

Větší část tržeb Sunkins dnes tvoří platby za konzultace a za zdravotní servis. „Jen asi třetina obratu jde z prodeje potravinových doplňků. Ukazuje se totiž, že zhruba polovina klientů tyto produkty ze zásady odmítá a těžko je přesvědčíte ke změně názoru," tvrdí majitel.

Svět zdraví začínal budovat síť nejprve ve velkých městech, postupně se ale ukazuje, že zájem o jeho služby je i v menších obcích. Dnes firma považuje za hranici životaschopnosti už dvacetitisícovou populaci. A zkouší se prosazovat v lázeňských městech: první takovou pobočku otevřela v Mariánských Lázních.

Čtěte v deníku Insider:

Jak funguje byznys se zdravým životním stylem? Čtěte podrobně v deníku Insider ZDE

 

Právě se děje

Další zprávy