Hamé skončilo s Polívkou. Nové spoty obsadí sportovci

Kateřina Vokurková Kateřina Vokurková
9. 9. 2013 7:30
Děti má přilákat design obalů z komiksového Čtyřlístku.
Foto: Aktuálně.cz

Praha - Potravinářská skupina Hamé zásadně mění svou marketingovou strategii. Hlavní tváří reklamních spotů už nebude herec Boleslav Polívka. Od příštího roku "zlaté dědictví" nahradí "zlatá lyže".

Modernější a zdravější tvář mají firmě dodat reprezentanti v biatlonu. Hlavní tvář kampaně sice zatím společnost neprozradila, jako nejpravděpodobnější se jeví naděje zimního dvojboje Gabriela Soukalová nebo český reprezantant Ondřej Moravec. Oba ostatně vystoupili na tiskové konferenci, kde Hamé spolupráci s Českým svazem biatlonu oznámilo.

Podle dobře informovaného zdroje z firmy by se měly náklady na novou reklamní kampaň pohybovat v řádech milionů korun. Další miliony ročně pak půjdou jako sponzorská částka přímo biatlonistům.

Do zahraničí bez Polívky

Konec spolupráce s Polívkou nijak nesouvisí s jeho současnými problémy se zadluženou farmou, ujišťuje generální ředitel Hamé Martin Štrupl.

"S Bolkem Polívkou jsme spolupracovali od roku 2002 do roku 2012. To, že spolupráce dále nepokračuje, nijak nesouvisí s jeho problémy. Ty se ostatně objevily až letos," vysvětluje Štrupl.

Celkem tři spoty, inspirované filmem Dědictví aneb Kurvahošigutntág, se podle Štrupla velmi osvědčily. "Nyní se ale chceme více zaměřit na mladší veřejnost i zahraničí, kde je biatlon nesmírně populární," říká šéf Hamé.

Poslední televizní reklamu na tradiční paštiku Májka s Boleslavem Polívkou tak mohli diváci vidět letos v srpnu.

Jasno bude v půlce září

Jak online deníku Aktuálně.cz sdělila ředitelka pro marketing a vývoj Marcela Mitáčková, sponzoring biatlonu bude mít úplně jinou podobu než byla pětiletá podpora hokejového klubu HC Hamé (nyní PSG Zlín).

"Nechceme být jen čistým sponzorem, naši spolupráci chceme co nejvíce spojit s produkty. Úspěchy biatlonistů se tak potáhnou celou naší kampaní," vysvětlila.

Biatlon by tak měl být ve spojitosti s Hamé vidět podle hrubého plánu kromě televizních spotů v tiskových reklamách, na internetu nebo při různých spotřebitelských soutěžích a ochutnávkách.

"Zatím jsme ale ve stádiu zrodu," upozorňuje Mitáčková s tím, že smlouva s Českým svazem biatlonu o sponzoringu byla podepsána teprve před několika dny.

Hamé už má připraveny rámcové plány, jak by měla nová kampaň vypadat. Přesnější obrysy budou patrné poté, co bude finálně známa její hlavní tvář. "Rozhodnutí určitě padne v první polovině září. Pak už začneme s konkrétními přípravami," upřesňuje Mitáčková.

Paštika i pro děti

To, že se konzumace potravin z produkce původem moravské skupiny nevylučuje se zdravým životním stylem, chce Hamé prezentovat také změnou složení vybraných výrobků.

V těchto dnech firma například uvedla na pulty obchodů nové produkty, speciálně upravené pro děti. "Nejsou to už jen přesnídávky, ale i májka, okurky nebo kečupy. Přibudou i hotová chlazená jídla," vypočítává Mitáčková.

Ve spolupráci s Vysokou školou chemicko-technologickou a nutričními specialisty tak vznikla nová receptura s menším obsahem cukru, soli nebo koření. Děti má přilákat design obalů, na kterých jsou vyobrazeny postavy z legendárního komiksu čtyřlístek.

Dalším krokem budou i speciálně upravené potraviny pro celiaky. Již nyní jsou symbolem bez lepku označeny například kojenecké výživy, džemy, kečupy, povidla nebo okurky. Nabídku chce firma do budoucna výrazně rozšířit o nové druhy paštik a masových konzerv.

Nákupy v Belgii i tuzemsku

Hamé, jehož vlastníkem je islandská investiční skupina Nordic, má v současné době v České republice celkem sedm výrobních závodů a po jednom závodu v Rusku a Rumunsku. Do portfolia skupiny patří i značky Otma, Veselá pastýřka, Znojmia, Hamánek nebo Vasco de Gama.

Minulý týden své působení rozšířila také o masné produkty belgické firmy Mortier s potenciálem ročního obratu 100 milionů korun. Výroba bude zatím směřovat na zahraniční trhy.

Hamé je těsně před podpisem akvizice další potravinářské společnosti, která působí v Česku a na Slovensku. O jakou firmu se jedná, zatím zástupci Hamé nesdělili. V hledáčku má i další malé a střední výrobce potravin.


 

Právě se děje

Další zprávy