Staropramen už vaří i limonádu. Z pivní mladiny

Radek Pecák Radek Pecák
26. 6. 2013 14:39
Obliba nápojů, které mají s pivem čím dál méně společného, pomalu roste
Beermixy mohou mít různé příchutě.
Beermixy mohou mít různé příchutě. | Foto: Staropramen

Praha - Takzvané pivní mixy jsou pro tuzemské pivovary čím dál zajímavějším obchodním artiklem. Například v pivovaru Staropramen už zaujímají z celkového objemu 7 procent.

"Je navíc předpoklad, že tento podíl bude stoupat," uvedl generální ředitel Staropramenu Zbyněk Kovář. Nelze totiž podle něho předpokládat, že by se zvyšovala průměrná spotřeba piva na obyvatele a populace lidí ve věku, kdy nejvíce pijí pivo (18-65 let), například v Česku také nebude zřejmě stoupat.

Staropramen proto nadále hodlá rozšiřovat portfolio výrobků, které mají kromě pivní také například ovocnou složku. Naposledy v květnu uvedl jako novinku Cidermix, což je mix piva, jablečné šťávy a nápoje Cider, což je vlastně jablečné víno.

Na začátku července uvede tento pražský pivovar ještě další nový výrobek. Ve Staropramenu ho pokládají za malou revoluci. Půllitrová láhev Sládkovy limonády se bude od července prodávat v obchodech za doporučenou cenu 18,90 Kč.

Začátek její výroby je stejný jako u piva, to znamená, že se ze sladu vaří mladina. Její část se pak nechá speciálním způsobem prokvasit, aby nevznikl alkohol, a pak se smíchá s větším dílem uvařené mladiny.

Staropramen nabídne dvě varianty nápoje. První bude takzvaná čistá, do druhé se pak přidá přírodní jablečná šťáva. Nápoj je sycen oxidem uhličitým, který je odpadním produktem při výrobě piva. Staropramen zdůrazňuje, že jde čistě o přírodní produkt, bez konzervantů a umělých barviv.

Podobné typy nápojů se podle výrobního ředitele Zdeňka Luxy prodávají v Rakousku a Německu, výrobní postup Staropramenu je ale podle něho unikátní.

Přestože jde o limonádu, Staropramen prezentuje nápoj jako stoprocentně přírodní osvěžení pro dospělé.

Staropramen i v současné době dokáže navyšovat svoji produkci. Vloni prodal 3,14 milionů hektolitrů, což představuje ve srovnání s předcházejícím rokem čtyřprocentní nárůst. Je pivovarskou dvojkou na tuzemském trhu se šestnáctiprocentním podílem.

 

 

 

 

Právě se děje

Další zprávy