CrossCafe jde do dalších měst, zvýšilo tržby o čtvrtinu

Kateřina Vokurková Kateřina Vokurková
29. 3. 2013 15:00
Původem plzeňská síť letos otevře šest nových kaváren, chce být nejpočetnější
Foto: CrossCafe

Praha - Česká franšízová síť kaváren CrossCafe, kterou v roce 2007 založili plzeňští bratři Janákové, zvýšila v loňském roce tržby meziročně o 26,4 procenta na 91 milionů korun.

Firma nyní v Česku provozuje třináct kaváren - sedm v Plzni a šest v Praze. Během letošního roku plánuje rozšíření o další tři až šest kaváren.

Řetězec nyní míří do dalších krajských měst. "V květnu je na řadě Hradec Králové," upřesnil online deníku Aktuálně.cz zakladatel a majitel licence CrossCafe Jan Janák. V Hradci Králové je nyní ve výstavbě jedna kavárna, na dalších dvou projektech se tam pracuje.

Ještě letos otevře CrossCafe určitě také minimálně po jedné další kavárně v Praze a Plzni.

Chceme být nejpočetnější řetězec

Podle Janáka mají potenciál pro rozšíření sítě kaváren CrossCafe zejména krajská města. Pokud se v krajích kavárny uchytí, přijdou na řadu také okresní města.

„Náš plán je být nejpočetnější gastronomický řetězec v Česku, a to do pěti let," doplňuje Janáka spolumajitel firmy Martin Lomický.

CrossCafe plánuje expandovat jak otevíráním vlastních poboček, tak formou franšízy. V rukou nájemců je v současné době zhruba polovina poboček, zejména těch pražských. Zájemci o pronájem se prý společnosti hlásí každý den. „Pečlivě si ale vybíráme, takže naši značku svěříme někomu až po pečlivém prozkoumání," dodává Janák.

Jako velkou výhodu oproti konkurenci vidí Janák český původ CrossCafe. To znamená, že firma může podstatně rychleji reagovat na konkrétní okolí jednotlivých kaváren. CrossCafe také není nuceno dovážet zahraniční výrobky nebo udržovat ceny určené zahraničním vlastníkem. To mu umožňuje prodávat kávu levněji než ostatní konkurenti.

Expandovat chtějí i další řetězce

V České republice v současné době působí zhruba desítka kavárenských řetězců. Největší síť provozuje se 41 pobočkami americký fastfoodový gigant McDonald´s. Letos plánuje na tuzemském trhu otevřít další minimálně čtyři kavárny McCafé. Právě kavárny se na celkových tržbách společnosti v Česku podílejí téměř devíti procenty.

Rozšířit stávající počet 32 poboček hodlá také druhý největší provozovatel kaváren v Česku, společnost Tchibo. Pozadu nezůstane ani tuzemská trojka Costa Coffee, která má v provozu 25 poboček. Letos plánuje rozšířit jejich počet o dalších pět.

S dosavadními 14 kavárnami se nechce spokojit ani světový průkopník kavárenského byznysu Starbucks.  „V tomto roce plánujeme otevírat další, a to v Praze a na Moravě," sdělil online deníku Aktuálně.cz regionální ředitel provozu Starbucks za Českou republiku a jižní Polsko Brian Aherne.

Zájem o Českou republiku mají také další světové kavárenské sítě. Partnery pro franšízy v současné době v tuzemsku hledá třetí největší světová síť kaváren The Coffee Bean & Tea Leaf z Kalifornie. Vřítit se na český trh chce také australská firma Gloria Jean´s Coffees, která musela loni v létě kvůli krachu svého tuzemského franšízanta Česko opustit.

 

Právě se děje

Další zprávy