Praha - Českému T-Mobilu loni klesly tržby o osm procent na 26,84 miliardy korun. Jde o takřka identický výsledek, jaký v minulém týdnu ohlásila konkurenční Telefónica Czech Republic.
Provozní zisk T-Mobilu vloni klesl o desetinu na 12,5 miliardy. Podle společnosti za to může průběžné snižování cen.
Počet zákazníků se snížil o dvě procenta na 5,38 milionu, což bylo stále nejvíce na trhu. Zatímco počet tarifních klientů rostl o tři procenta na 2,87 milionu, množství uživatelů předplacených karet se snížilo o sedm procent na 2,51 milionu.
Průměrný měsíční výnos na zákazníka klesl o devět procent respektive 37 korun na 380 korun. Měsíčně lidé u T-Mobile provolali v průměru 126 minut, což je proti předchozímu roku více o 2,4 procenta.
Objem přenesených mobilních dat se zvýšil o 34 procent. Růst využívání dat se promítl ve zvýšení podílu nehlasových služeb na tržbách z mobilních služeb o dva procentní body na 25,5 procenta. Operátor dále rozšiřoval pokrytí technologií 3G, která je v současné době dostupná pro více než 80 procent populace.
T-Mobile se podle generálního ředitele Milana Vašiny chce více zaměřit na spokojenost stávajících zákazníků. "Chceme omezit zbytečné procesy i nevyužívané služby, zjednodušit pracovní postupy. Výsledkem by měla být mimo jiné jednodušší struktura služeb i produktů," uvedl.
Stejný výsledek, jiné zdůvodnění
Konkurenční Telefónice loni klesly výnosy z mobilních služeb o 8,6 procenta na 26,13 miliardy. Počet zákazníků stoupl o 103 tisíc na 4,942 milionu a průměrný měsíční výnos na zákazníka klesl o desetinu na 424 korun.
Zatímco T-Mobile pokles tržeb vysvětluje snížením cen, vysvětlení Telefónicy působí věrohodněji. Nižší výnosy podle ní způsobily silné konkurenční tlaky, pokles mezioperátorských poplatků a nižší ceny roamingu.
Vodafone loni zvýšil počet klientů o 139 tisíc na 3,313 milionu, finanční výsledky neuvádí.