Raiffeisenbank měla problém s online bankovnictvím

Tereza Holanová Tereza Holanová
15. 11. 2011 10:51
Pomalu systém podle mluvčího banky reagoval do 15. hodiny
Sídlo Raiffeisenbank v Praze.
Sídlo Raiffeisenbank v Praze. | Foto: Tomáš Adamec, Aktuálně.cz

Praha - Klienti Raiffeisenbank nemohli v pondělí pořádně využívat internetové ani mobilní bankovnictví. Zjistila to redakce Aktuálně.cz od několika klientů banky. Že měla Raiffeisenbank problémy, potvrdil i operátor na infolince.

Systém začal být plně funkční během odpoledne, od 15. hodiny banka nezaznamenala žádná omezení provozu.

Aplikace se zpožďovala

Na stránce, kde se uživatelé do klientského systému přihlašují, během většiny dne stálo: "Vlivem technických problémů může docházet ke zpoždění realizace transakcí a přihlašování na e-konto".

Podle Jakuba Puchalského z tiskového oddělení Raiffeisenbank internetové bankovnictví nevypadlo, pouze vykazovalo pomalejší odezvy. "Dochází ke zpožďování při realizaci transakcí nebo při přihlašování do internetbankingu. Systém však není mimo provoz, je pouze omezen komfort klientů," uvedl Puchalský. 

Problémy podle něj trvaly do 15 hodin, od té doby by měly aplikace opět fungovat bez omezení.

"Kolem 18 hodin banka z provozních důvodů systém přibližně na 20 minut odstavila v rámci nezbytné technické kontroly," doplňuje mluvčí Raiffeisenbank s tím, že banka bude elektronickou službu nadále sledovat.

Na webu Raiffeisenbank se kromě toho objevilo, že se podařilo odhalit pokus o zneužití internetového bankovnictví. Tato informace ovšem s pondělními problémy nijak nesouvisela. Jedná se o servisní oznámení, to se navíc týká staršího systému e-bankingu, který několik klientů stále využívá.

K problémům dochází také u jiných bank

Komplikace občas nastávají také u konkurentů. Před dvěma týdny zažila osmihodinový výpadek Komerční banka. Z technických důvodů nefungovaly aplikace MojeBanka on-line, Expresní linka Plus nebo Mobilní banka.

Česká spořitelna se s nefunkčními službami naposledy potýkala v květnu, k výpadku došlo po aktualizaci systému. Banka tehdy klientům odpustila příslušný měsíční poplatek.

Jestliže klient potřebuje během výpadku pracovat se svým účtem, má několik možností. Dostupný zůstatek zjistí v bankomatu nebo na pobočce, zde také může případně provést platbu. Na rozdíl od internetového nebo mobilního bankovnictví ovšem za poplatek. Ten u Raiffeisenbank činí 44 nebo 46 Kč - podle toho, zda se jedná o platbu v rámci banky.

 

Právě se děje

Další zprávy