Komerční bance na osm hodin vypadlo e-bankovnictví

Petr Kučera Tereza Holanová Petr Kučera, Tereza Holanová
1. 11. 2011 16:04
Za chybu mohlo technické selhání. Plně zprovoznit aplikaci se povedlo po osmi hodinách
Internetové bankovnictví Komerční banky (ilustrační foto)
Internetové bankovnictví Komerční banky (ilustrační foto) | Foto: Ondřej Besperát

Praha - Klienti Komerční banky, kteří chtěli provést platbu online, měli v úterý dopoledne smůlu. Banka se od osmi ráno potýkala s výpadkem internetového bankovnictví. Plně začaly všechny aplikace fungovat ve čtyři odpoledne.

Že došlo k výpadku, potvrdila operátorka na infolince banky i mluvčí skupiny Monika Klucová.

"Na odstranění problému intenzivně pracujeme. V tuto chvíli předpokládáme, že bude aplikace plně dostupná okolo 13. hodiny," uvedla v dopoledních hodinách.

K ohrožení bezpečnosti nedošlo

"V současné době jsou aplikace přímého bankovnictví z technických důvodů nedostupné," informovala banka na svých stránkách. Klientům doporučila, aby se pokusili přihlásit později. Později se přestalo zobrazovat i toto oznámení, namísto něj se objevilo chybové hlášení "Server je dočasně nedostupný".

Po poledni se již občas stránky podařilo načíst, stále ale padaly. "Aplikace postupně nabíhají, ale evidujeme pomalejší odezvy při komunikaci, které způsobují, že Mojebanka, Pofibanka a Přímý kanál jsou stále částečně nedostupné," komentovala Klucová později.

V seznamu služeb, které zákazníci nemohli využít, byla například MojeBanka on-line, dále Expresní linka Plus nebo Mobilní banka. Jak Klucová zdůrazňuje, technické potíže nijak neohrozily bezpečnost přímého bankovnictví.

S více či méně vážnými výpadky internetového bankovnictví se občas potýkají i ostatní banky. Mezi nejvýraznější letošní problémy patřil květnový výpadek u České spořitelny po aktualizaci systému. Banka pak klientům odpustila příslušný měsíční poplatek. Zákazníci Komerční platby mají zkušenost s výpadkem například z roku 2008, kdy banku zasáhlo přerušení dodávek elektrické energie.

V případě, že vypadne pouze přímé bankovnictví, mohou klienti urgentní operace - například zadání platebního příkazu - provést na pobočce. Zde se na tuto službu ovšem vztahuje poplatek, například v případě konta G2.2 se jedná o 29 Kč.

 

Právě se děje

Další zprávy