Ford vyhrál tendr na dodávku aut pro Českou poštu

Radek Pecák Radek Pecák
25. 8. 2011 15:05
Fiat se stále nevzdává a doufá ve vyhlášení třetího kola
Foto: Aktuálně.cz

Praha - Po dvouletých tahanicích dospěl tendr na dodávku automobilů pro Českou poštu do konečné fáze.

Celkem 350 dodávkových automobilů by nakonec po druhém kole výběrového řízení mělo zajistit uskupení Ford Charouz a ČSOB Leasing.

Podle informací o výsledcích tendru, které má Aktuálně.cz exkluzivně k dispozici, se nakonec přihlásilo šest firem. Pošta už vybrala tu, která nabídla nejnižší cenu za každý ujetý kilometr.

Nabídky se pohybovaly v rozmezí od necelých 10,50 Kč (vítězná nabídka) až po více než 17 Kč. Pošta bude mít v ceně veškerý servis, vedle pronájmu bude platit už pouze pohonné hmoty.

Mezi uchazeči byli kromě Fordu Charouz rovněž prodejci automobilů Volkswagen, Fiat a Mercedes, obvykle s vlastními leasingovými společnostmi.

"Jsme rádi, že se potvrdilo, že naše nabídka je a po celou dobu byla pro Českou poštu nejvýhodnější," sdělil Aktuálně.cz podnikatel Antonín Charouz. Pošťáci by měli jezdit ve dvou typech Fordu Tranzit - kratší a delší variantě. První z nich pojme 8,5 m3 nákladu, druhý 10 m3.

Fiat bude bojovat dále

Fiat, který od začátku o zakázku velmi stál, se ale stále nehodlá se svojí prohrou smířit. "Vzhledem k tomu, že nemáme oficiální  informaci o ukončení tendru, očekáváme vyhlášení třetího kola. Již se nám pro tento postup podařilo vyjednat výraznou dodatečnou podporu," sdělila mluvčí tuzemského zastoupení automobilky Fiat Janka Konečná.

"V podmínkách druhého kola bylo jasně uvedeno, že je konečné," řekl Charouz.

Na odvolání mají zbývající účastníci ještě více než týden. Lhůta totiž začala běžet v pondělí a možnost podat odvolání vyprší 5. září. 

Pošta zatím mlčí

Česká pošta zatím výsledky tendru do doby, než budou písemně informováni všichni uchazeči, nechce komentovat.

Původní veřejnou zakázku na dodání aut zrušil vloni Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Důvodem bylo, že Česká pošta v podmínkách stanovila, že u jednotlivých zakázek zadávaných na základě rámcové smlouvy se mohou měnit požadavky na technické parametry vozů. "Zadavatel si tak fakticky vyhradil právo odebírat i vozidla jiných parametrů, než která byla vymezena v zadávací dokumentaci. Toto ustanovení je zásadním porušením zákona o veřejných zakázkách a mohlo podstatným způsobem ovlivnit výběr nejvhodnější nabídky," uvedl v odůvodnění rozhodnutí šéf úřadu Petr Rafaj.

Našel i další pochybení. Proti zadávacím podmínkám od začátku protestoval i Fiat, podle kterého byly podmínky šity na míru Fordu a konkrétně modelu Ford Tranzit.     

 

Právě se děje

Další zprávy