T-Mobile má méně zákazníků a také mu klesly tržby

Tereza Holanová Tereza Holanová
4. 8. 2011 10:46
Telefonní operátor zaznamenal pokles tržeb o 9 procent a přišel o jedno procento zákazníků

Praha - Telefonní operátor T-Mobile utržil v prvním pololetí o 9 procent méně než v minulém roce. Kromě toho zaznamenal úbytek klientů.

Společnost o tom informovala ve své tiskové zprávě.

Tržby společnosti činily v první polovině letošního roku 13,4 miliardy Kč. Oproti 14,7 miliardy Kč za stejné období v roce 2010 se jednalo o devítiprocentní pokles.

Z toho tržby za mobilní služby činily 12,4 miliardy Kč. Meziročně je to méně o 9,6 procenta.

Za letošním poklesem stojí především snižovaní cen telekomunikačních služeb, k němuž spolu s úbytkem počtu zákazníků dochází.

Průměrná měsíční útrata jednoho zákazníka za telekomunikační služby činila 381 Kč, tedy o 9,5 procenta méně než před rokem.

Počet paušálů roste

V prvních šesti měsících tohoto roku měl T-Mobile 5,4 milionu klientů, což je o jedno procento méně než před rokem. „Průměrný měsíční podíl zákazníků, kteří přestali používat služby operátora, se drží na velmi nízkých 1,3 %," stojí v tiskové zprávě skupiny.

Více než polovina zákazníků T-Mobilu měla přitom se společností uzavřenou smlouvu. Jak operátor informoval, počet lidí, kteří využívají paušální mobilní programy, neustále roste.

Podle generálního ředitele  skupiny Milana Vašiny tento trend odráží celkový vývoj na českém trhu.  „Zákazníci aktivně optimalizují své tarify a učí se využívat nové služby. Jejich ceny trvale klesají, což se logicky odráží i na tržbách a dalších finančních ukazatelích," říká Vašina.

 

Právě se děje

Další zprávy