Praha - Největším zadavatelem reklamy mezi tuzemskými bankami byly v prvních pěti měsících letošního roku Komerční banka (KB) a ČSOB. KB zvýšila meziročně investice na 223 milionů korun a ČSOB na 198 milionů korun.
Naopak méně peněz do reklamy investovaly letos v meziročním srovnání například Česká spořitelna, Raiffeisenbank nebo GE Money Bank. Společnost Admosphere, která se zabývá monitoringem reklamních investic, o tom dnes informovala v tiskové zprávě.
Finanční ústavy rovněž změnily ve srovnání s rokem 2010 téma reklamy. Zatímco loni se banky snažily inzerovat především běžné a spořicí účty, letos zatím propagovaly především hypotéky a obchodní úvěry.
"S celkovým oživením ekonomiky banky očekávají i zvýšený zájem o obchodní úvěry u firem, což se projevuje i v hrubých investicích bank a spořitelen do inzerce těchto produktů," uvedl obchodní ředitel Admosphere Tomáš Hynčica. Ke snížení investic došlo i u stavebního spoření, a to především následkem snížení státního příspěvku, a tudíž i atraktivity tohoto bankovního produktu.
V případě výdajů na reklamu Česká spořitelna, největší tuzemská banka, investovala od ledna do května 138 milionů korun. Loni to bylo 147 milionů korun. Raiffeisenbank snížila investice na 106,6 milionu korun a GE Money Bank na necelých 117 milionů korun. V datech monitoringu společnosti Admosphere se objevila i Fio banka, která je na tuzemském trhu od května 2010. Ta do reklamy investovala 49 milionů korun.
V rozložení reklamních výdajů preferují banky televizi a tisk. Dále využívají reklamu na internetu, venkovní reklamu a rádio.
Prohlédněte si kandidáty v soutěži o nejsexističtější reklamu: