Prima předstihla ČT a jako první zvedá cenu reklamy

Ekonomika Ekonomika
26. 10. 2010 12:45
Televize Prima očekává v příštím roce oživení trhu, reklamu prodá o desetinu dráž
Prima zvyšuje ceny reklamy. Pomáhá ji k tomu i program Prima Cool (snímek z motoristické show Top Gear)
Prima zvyšuje ceny reklamy. Pomáhá ji k tomu i program Prima Cool (snímek z motoristické show Top Gear) | Foto: Aktuálně.cz

Praha - TV Prima jako první z velkých tuzemských televizí oznámila, že od 1. ledna příštího roku zvýší cenu reklamy v průměru o deset procent. Je to jasná známka oživení na reklamním trhu, na které majitelé mediálních domů čekali od počátku velké ekonomické krize v roce 2008.

O zdražení reklamy na Primě informoval na konferenci Forum Media 2010 v Praze obchodní ředitel firmy Martin Konrád, uvedla agentura ČTK.

Nova zatím čeká

Největší soukromá televize Nova zatím svůj ceník pro příští rok drží v tajnosti, ale podle obchodního ředitele Jana Řeháka také zvýší ceny, pokud přijde větší poptávka po reklamě.

Prima si troufá učinit odvážný krok hlavně proto, že její sledovanost v tomto období, kdy se domlouvají ceny pro příští rok, stoupá. Ale i proto, že podle jejích analýz vyhlídky pro rok 2011 jsou optimistické.

Loni prožívaly televize těžké období, poptávka po reklamě opadla o třetinu a ani letos to zpočátku nevypadalo nijak růžově. S podzimem ale nastal obrat.

Prima předstihla Českou televizi

Průměrná denní sledovanost tuzemských televizních stanic v září vzrostla o deset procent. V měsíční sledovanosti televizí si v září nejvíce polepšila Nova. Dařilo se také Primě, která ve sledovanosti předstihla veřejnoprávní ČT1.

Veřejnoprávní televize nemusí ceny reklamy sledovat s tak ostříží pozorností, protože narozdíl od soukromé konkurence plní jinou roli a má zajištěný přísun peněz z koncesionářských poplatků.

Pro rok 2011 odborníci očekávají mírný nárůst celkových reklamních výdajů o tři až pět procent, napsala ČTK. Podle mediální agentury ZenithOptimedia by se na něm měly podílet zejména někteří menší a střední zadavatelé reklamy nebo společnosti, které se během krize na dva roky téměř odmlčely.

 

Právě se děje

Další zprávy