Nová platební karta má i displej. Vyzkouší ji Turci

Ekonomika Ekonomika
8. 6. 2010 17:31
V budoucnosti by měla fungovat i jako jízdenka v MHD
Foto: MasterCard

Praha - Stále je to vlastně běžná debetní platební karta. Jenže má tlačítka a dokonce displej. Právě s touto karttou přichází nyníí na trh společnost MasterCard.

Na displeji uživatel zjistí například dynamický kód pro eCommerce platby, zůstatek na svém účtu či limit výběru. 

V budoucnosti by měly přibýt ještě další funkce jako zobrazení dynamického kódu, počtu získaných věrnostních bodů, přehledu posledních transakcí, částky aktuální transakce nebo dokonce i funkce jízdenky na hromadnou dopravu.

Nejprve ji vyzkouší Turci

Jako první si budou moci debetní kartu nové generace vyzkoušet klienti turecké banky TEB, která program Maestro eCommerce s novými debetními kartami spustí v červenci.

"Spotřebitelé nám říkají, že aby se vzdali nákladné hotovosti, potřebují jednoduchost použití, kontrolu a bezpečnost. Tato karta jim může nabídnout úroveň informovanosti a bezpečnosti, již požadují," míní vedoucí skupiny pro základní produkty společnosti MasterCard Europe Jorn Lambert.

Karta v podstatě funguje jako běžná platební karta, jen umožňuje navíc uživateli prohlížet si různé číselné a textové informace na malém displeji. Slouží tedy zároveň i jako informační databanka.

Má být také bezpečnější

Jednou z důležitých funkcí nové debetní karty je funkce vzdálené autentifikace, tedy ověření identity člověka. Ta má zajistit vyšší kontrolu a bezpečnost při transakcích s kartou a měla by se stát alternativou stávající čtečky karet CAP, kterou běžně používají evropské banky.

"Funkce dálkové autentifikace na kartách s displejem, která usnadňuje zabezpečené dálkové transakce, je velmi užitečná, zejména pro držitele karet, kteří je používají při obsluze bankovních účtů či nákupech na internetu," vysvětlují autoři interaktivní karty.

Karta také uživateli umožní prohlížet si zůstatek na debetní či předplacené kartě. Podle firmy je tato funkce jednou z nejžádanějších v posledních letech, což ukázaly i spotřebitelské průzkumy. Z nich vyplývá, že mnoho lidí volá do telefonních center bank právě proto, aby zjistili stav svého účtu.

 

Právě se děje

Další zprávy