Volání do konkurenční sítě bude levnější. Ne pro vás

Veronika Skálová Veronika Skálová
22. 4. 2010 11:15
Telekomunikační úřad snížil poplatek, který si mezi sebou platí operátoři, pokud jejich klienti volají ke konkurenci. Cen pro zákazníky se to nejspíš nedotkne.
Účty zákazníků nejspíš zlevnění poplatků nepocítí. Ilustrační foto.
Účty zákazníků nejspíš zlevnění poplatků nepocítí. Ilustrační foto. | Foto: Reuters

Praha - Téměř o polovinu poklesne poplatek, který si mezi sebou hradí telefonní operátoři, když jejich klienti volají do sítě konkurence. Český telekomunikační úřad oznámil, že do 1. července příštího roku ve třech krocích tento poplatek sníží celkově o 45 procent.

Minuta hovoru nyní smí stát maximálně 1,96 korun, po snížení poplatku bude její maximální cena 1,08 korun. První pokles přijde od letošního července, na 1,66 koruny za minutu, další snížení od příštího ledna bude na 1,37 koruny bez DPH.

Samotní zákazníci jednotlivých operátorů se však na nějaké výrazné snižování cen nejspíš těšit nemohou. Není to první snížení této platby, k němuž telekomunikační úřad přistoupil. Jak upozornila ČTK, ještě na začátku loňského roku byla maximální cena na úrovni 2,99 korun za minutu.

Ani snížení téměř o korunu však cenu pro spotřebitele plošně neovlivnilo. Například podle Telefónica O2 je patrné v nově zaváděných tarifech. "Nové tarify reflektují hlavně vývoj na trhu, například před měsícem jsme uváděli nové tarify pro podnikatle, tam je snížení cen vidět," uvedl mluvčí O2 Martin Žabka. Stejně tak se další snížení poplatku podle něj projeví do tarifů, které operátor zavede v budoucnu.

Telekomunikační společnosti argumentují tím, že v konečné ceně není obsažen pouze poplatek, který operátor hradí konkurenci, pokud jeho klient volá do cizí sítě, ale také další náklady na volání a investice.

Snížení se dotýká i pevných linek, tam však nebude tak výrazné. Cena má poklesnout jen přibližně o 5,5 procenta na 34 haléřů za minutu v silném provozu a 17 haléřů v období slabého provozu.

 

Právě se děje

Další zprávy