Majitel Makra snížil zisk o 55 procent. Chce do Ruska

Veronika Skálová Veronika Skálová
3. 11. 2009 10:28
Výdělek srazily kurzové změny i klesající ceny potravin.
Makro v krizi láká zákazníky a umožní vstup i dětem.
Makro v krizi láká zákazníky a umožní vstup i dětem. | Foto: Tomáš Adamec, Aktuálně.cz

Frankfurt - Víc než o polovinu se propadl zisk společnosti, která vlastní řetězec Makro. Německá firma Metro AG snížila svůj zisk o 55 procent, na 97 milionů eur.

Vedení společnosti připisuje tento pokles mimo jiné i kurzovým změnám a poklesu cen především u potravin. Příjmy společnosti klesly o 4,2 procenta, očištěný provozní zisk poklesl o 1,2 procenta.

V nejbližší době společnost nepočítá se zlepšením, protože nezaměstnanost stále roste a zatím nejsou příliš výrazné signály obratu. I přesto si Metro brousí zuby na expanzi do Ruska, odkud se stáhl francouzský Carrefour.

Nyní má Metro v zemích východní Evropy, Asie a Afriky asi čtvrtinu svých obchodů, které však přinášejí třetinu celkových tržeb. Na světě se společnost řadí na čtvrté místo mezi maloobchodními prodejci.

V České republice má jeho divize Makro 13 velkoobchodních center. Stejně jako ostatní řetězce se snaží před Vánoci své zákazníky zlákat k nákupům. Nejnověji tím, že po pět nedělí předcházejících Štědrému dni, mohou do prodejen přijít i se svými dětmi, což je normálně zakázáno.

 

 

Právě se děje

Další zprávy