Čechy dostala z Itálie pojišťovna, cestovka zrušila let

Tereza Holanová ČTK Tereza Holanová, ČTK
24. 7. 2013 15:26
CK Solmayr se hájí technickou závadou letadla z Palerma
Autor: CK Solymar
Autor: CK Solymar | Foto: Aktuálně.cz

Praha - Cestovní kancelář Solymar má problémy. Svým 112 klientům neuhradila leteckou dopravu z dovolené na Sicílii. Návrat domů jim tak musela zaplatit pojišťovna Uniqa.

"Když lidé přijeli v úterý v poledne na letiště v Palermu, tak zjistili, že je jejich let zrušen," popisuje mluvčí pojišťovny Eva Svobodová. "Kontaktovala nás konzulka z Říma, stejně tak přímo někteří turisté nebo jejich blízcí, kteří je doma čekali," pokračuje.

Ve stejnou chvíli se pojišťovně ozvala i cestovka s tím, že došlo k potížím a "náhradní let zajistí v nejbližších dnech". Podle majitele CK Jana Pfeifera let byl zrušen kvůli závadě letounu.

To ale nestačilo. "Chtěli jsme doložit, že je ten let zajištěný a zaplacený, což se nestalo," uvádí Svobodová.

Návrat Čechů tedy zajistila Uniqa - pokud selže cestovka, musí tak pojišťovna podle zákona učinit do dvanácti hodin.

Cestovní kanceláři přitom hrozí i další potíže - pojištěná pro případ insolvence byla jen do 2. července - původní smlouvu totiž koncem června vypověděla.

Návrat klientů pojišťovna zajistila proto, že většina smluv byla uzavřena ještě před tím, než začátkem měsíce vypršela. "Téměř všichni si zakoupili zájezd před tímto datem," říká Svobodová. "Letadlo jsme vypravovali tak jako tak, tudíž nebyl důvod nevzít všechny," doplňuje na otázku, co s klienty, kteří pořídili zájezd na poslední chvíli. Kolika osob se podobný problém týká, Uniqa podle ní ještě nezjišťovala, stejně tak nepromýšlela, jak případně dále postupovat.

Podle majitele Solymar však firma jednala se všemi zúčastněnými. "Společnost byla schopna zajistit na vlastní náklady návrat i odlet všech cestujících. Poté, co Solymar dostala ultimátum od pojišťovny Uniqa, sama souhlasila s postupem pojišťovny pro ochranu všech cestujících," sdělil Pfeifer. "Firma není v úpadku a je připravena dostát všem závazkům," uvedl majitel Solymar.

Cestovka prodala stovky zájezdů

CK Solymar vznikla teprve před třemi měsíci, prodává hlavně zájezdy na Sicílii. "Tam kancelář nabízela i v termínech hlavní sezóny velmi levné pobyty včetně ubytování v hotelech vyšší kategorie, polopenze, letecké dopravy, výletů, plážového servisu a služeb delegáta," tvrdí tajemnice Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Kateřina Patříčková.

CK Solymar byla pojištěna u Uniqa proti úpadku do začátku července. Pojišťovna vypověděla pojistnou smlouvu s CK dne 20. června 2013 s uplynutím doby pojištění dne 2. července 2013. Ukončení smluvního vztahu bylo oznámeno ministerstvu pro místní rozvoj. CK Solymar byla bezproblémovým klientem Uniqa dlouhá léta. Nedávno se však pojišťovna dozvěděla o změně vlastnické struktury a také o změnách ve skladbě a objemech obchodů, a proto smlouvu vypověděla.

Majitelem CK Solymar byl až do července podle obchodního rejstříku Alonso Melero Pascual, který stál také za cestovní kanceláří Prázdninový klub Evropa, která ukončila činnost. Současným majitelem CK Solymar je Jan Pfeifer.

Zatím se cestovce podařilo prodat přes Slevomat.cz okolo 750 dovolených na období od dubna do listopadu. Slevový portál lidem, kteří si dovolenou zakoupili na pozdější termín, vrátí v rámci Garance spokojenosti v plné výší.

"Tímto způsobem přistupujeme k zákazníkům ve všech případech, kdy dojde k pochybení ze strany našeho partnera," sdělil ČTK obchodní ředitel firmy Ivo Šmíd. S cestovkou podle jeho slov navázali spolupráci na základě předloženého certifikátu o pojištění proti úpadku, který byl platný do 28. února 2014.

Petříčková ještě doplňuje, že "existuje určitá spojitost" bývalého jednatele CK Solymar Alonsa Melero Pascuala s cestovní kanceláří Prázdninový klub Evropa, která přerušila svou činnost v květnu 2012.

 

Právě se děje

Další zprávy