Domácí e-shopy stačí, v cizině nakupují jen 3 Češi z 10

Tereza Holanová Tereza Holanová
20. 7. 2012 13:20
Slováci vyhledávají zahraniční obchody častěji, část peněz ale nechávají právě u nás
Foto: Thinkstock

Praha - Češi se na internetu chovají konzervativně. Pokud se rozhodnou nakupovat v e-shopech, více než 70 procent z nich zamíří do českého obchodu.

Na zahraničních portálech si hledá a pořizuje zboží pouze šest zákazníků ze sta. Dalších 23 procent spotřebitelů dává přednost českým serverům a k nákupům v cizině by se uchýlilo, jen pokud by jejich nabídka byla skutečně zajímavá.

Vyplývá to z dat, která nasbíral internetový srovnávač Heuréka.cz. Zjištěné výsledky pak potvrdili zástupci obchodního portálu Aukro.cz.

Domácí nabídka bohatě stačí

"Ačkoli se nejen internetový trh globalizuje a zahraniční internetové obchody se otevírají i českým zákazníkům, během posledních čtyř let obliba výhradně českých e-shopů stoupla o 4 procenta," upozorňuje Heuréka.cz v tiskové zprávě.

"Narůstající oblibu českých internetových obchodů si vysvětlujeme tím, že Češi jsou velmi konzervativní," myslí si Michaela Papežová z Aukro.cz s tím, že domácí nabídka většině zákazníků jednoduše stačí.

Za připomenutí také stojí fakt, že je Česko e-shopovou velmocí. Podle průzkumu Stav e-commerce u nás letos v březnu existovalo zhruba 21 tisíc internetových obchodů. Pro srovnání, na britském trhu, který je výrazně větší než ten český, jich v téže době fungovalo okolo 30 tisíc.

Šetření provedli autoři i na Slovensku a zjištěná data ukázala, že Slováci jsou k nabídce zahraničních e-shopů mnohem vstřícnější. Na sortiment domácích prodejen se vymezuje pouze 44 procent z nich.

Vyšší podíl na nákupech v cizině ale může být zčásti daný tím, že řadu věcí pořizují Slováci právě v Česku.

 

Právě se děje

Další zprávy