Největší obchodní řetězce v Česku? Zde je nový žebříček

Petr Kučera Petr Kučera
30. 3. 2012 13:00
Tržby deseti největších maloobchodníků vzrostly meziročně o čtyři procenta
Foto: Tesco Stores

Praha - Největší maloobchodní skupinou na českém trhu zůstává německá Schwarz, provozující hypermarkety Kaufland a diskontní prodejny Lidl.

Vyplývá to z nejnovějšího žebříčku, který podle předběžných údajů o tržbách za rok 2011 zveřejnily společnost Incoma GfK a časopis Zboží&Prodej.

Tržby deseti největších maloobchodníků vzrostly meziročně o čtyři procenta na 325 miliard korun. Rostly tak rychleji než v roce 2010, kdy meziročně stouply jen o 1,2 procenta.

Při započtení skupiny družstevních prodejen Coop, která nemá jednotnou vlastnickou strukturu (jinak by ji v žebříčku patřilo sedmé místo), by tržby deseti největších obchodníků vzrostly z 338 na 351 miliard korun.

Pořadí první desítky za loňský rok je shodné s pořadím v roce 2010. "Ve srovnání s léty 2004-2008, kdy docházelo každoročně k fúzím řetězců, jsou poslední tři roky obdobím stability, kdy sice přibývají nové prodejny, ale změny v pozici firem jsou jen mírné," říká Zdeněk Skála ze společnosti Incoma GfK.

V řadě případů však jde zatím jen o odhad tržeb. Konkrétně své výsledky nezveřejnily Tesco Stores, Ahold, Makro Cash&Carry, Spar ČR a Obi.

První desítka se na celkových tržbách rychloobrátkového zboží v ČR podílí 66 procenty (včetně skupiny Coop 73 procenty).

Pokud by se počítaly pouze společnosti, nikoliv skupiny, patří první místo Tesco Stores před Aholdem a Kauflandem.

 

Právě se děje

Další zprávy