Reklamou nás nejvíc masírovaly kosmetické firmy

ČTK ČTK
17. 1. 2012 16:21
Nejvíce peněz stála reklama firmy Henkel a Procter
Bankovní reklamy byly loni druhé nejčastější.
Bankovní reklamy byly loni druhé nejčastější. | Foto: Sexistické prasátečko

Praha - Nejvíce loni v Česku do reklamy investovala společnost Henkel, která si pořídila reklamní prostor v ceníkové hodnotě 1,39 miliardy korun.

Druhé místo obsadila firma Procter & Gamble Czech Republic (1,3 mld. Kč) a třetí pozice patřila společnosti Unilever ČR (1,19 mld. Kč). ČTK to dnes sdělila společnost Admosphere, podle které všechny tři firmy loni využily reklamu v nižší ceníkové hodnotě než v roce 2010.

Nejvyšší meziroční pokles ceníkové hodnoty reklamy loni podle monitoringu Admosphere vykázala společnost Procter & Gamble Czech Republic, a to o 13,8 procenta. U společnosti Henkel ČR se ceníková hodnota reklamy snížila o 3,91 procenta a u koncernu Unilever o 1,36 procenta.

Naopak nejvíce loni na tuzemském trhu zvýšily reklamní aktivity firmy Hyundai Motor Czech a Wrigley Confections ČR, u kterých ceníková hodnota reklamy ve srovnání s rokem 2010 vzrostla na více než dvojnásobek. V případě společnosti Hyundai Motor Czech loni ceníková hodnota využitého reklamního prostoru obnášela 584,4 milionu korun a u Wrigley Confections ČR 333,4 milionu korun.

Boj o Sazku se projevil v nákladných kampaních

Inzerci v nejvyšší ceníkové hodnotě reklamního prostoru (4,85 mld. Kč) loni opět pořídily firmy zaměřené na parfémy a toaletní přípravky. Společnosti v kategorii Bankovní a spořitelní služby obsadily druhé místo (3,75 mld. Kč) a třetí pozice připadla kategorii Osobní automobily (3,73 mld. Kč)

Nejvyšší nárůst ceníkové hodnoty reklamy loni Admosphere zaznamenala v kategorii firem zaměřených na loterie. Zatímco v roce 2010 činila zhruba 145 milionů korun, tak loni se zvýšila na 359,4 milionu korun. Druhá polovina loňského roku totiž byla ve znamení konkurenčního boje loterijních společností Sazka, Fortuna a Tipsport, jehož součástí byly masivní reklamní kampaně.

Tuzemský reklamní trh loni vykazoval známky oživení a ceníková hodnota reklamního prostoru, který si firmy objednaly do loňského listopadu, se zvýšila o zhruba dvě procenta na 52,33 miliardy korun. Tahounem byly televizní a venkovní inzerce, ostatní typy reklamy loni vykazovaly pokles. Údaje za celý rok 2011 společnost Admosphere zatím nezveřejnila.

Na televizní reklamu za jedenáct měsíců loňského roku připadl reklamní prostor v hodnotě 26,3 miliardy korun, meziročně o 14 procent více. Hodnota reklamy v tisku klesla o deset procent na 17,9 miliardy korun. Třetí místo připadlo internetové reklamě, která klesla o čtyři procenta na 3,7 miliardy korun.

 

Právě se děje

Další zprávy