Vybrali jste Sexistická prasátečka, bodovala i banka

Veronika Skálová Veronika Skálová
15. 11. 2011 16:50
Podívejte se na výsledky hlasování veřejnosti o nejsexističtější reklamu
AVOS spol. s.r.o. - web firmy a billboard u Příboru
AVOS spol. s.r.o. - web firmy a billboard u Příboru | Foto: Sexistické prasátečko

Praha/Brno - Slavnostní vyhlášení letošních Sexistických prasáteček, tedy anticeny o nejsexističtější reklamu, se chystá až v úterý večer, vítěze jednotlivých kategorií v hlasování veřejnosti znají čtenáři Aktuálně.cz od konce října.

Nyní je odkryto poslední tajemství - vítěz podle odborné poroty. Ta vybírala bez omezení kategoriemi tři nejsexističtější reklamy ze všech nominovaných. Za vítěze zvolili odborníci reklamu brněnského pivního šenku Čtyři růže (Milé dívky a ženy, máte problémy s nadváhou? Ošklivou pleť? Řídké vlasy? Přijďte k nám, je tu šero a všichni jsme ožralí). Na druhém místě skončila reklama Budějovického Budvaru a na třetím reklama na lešení firmy Q8.

Na stránkách internetového deníku Aktuálně.cz hlasovala veřejnost, která udělila cenu celkem ve třech kategoriích. Lidé v hlasování od 10. do 25. října poslali celkem 10 531 hlasů.

V kategorii "Ženy jako části těla" rozdali lidé nejvíce hlasů, celkem 5076. Jednoznačně nejvíc hlasů dostala reklama společnosti Avos se sloganem "Postavíme vám ho". S celkovým počtem 1575 hlasů jich získala 31,03 % v kategorii. Druhé místo obsadila reklama Bílinské kyselky s 906 hlasy a třetí reklama MPL Kauf s 646 hlasy.

Takto vypadá celkové pořadí v kategorii:

Reklamy nominované v kategorii "Ženy jako objekty" dostaly celkem 2670 hlasů. Za nejsexističtější vybrali lidé kampaň Komerční banky "Užij si první bankovní styk". Získala 1119 hlasů, tedy 41,91 % hlasů v kategorii. Druhou příčku obsadila reklama MPL stavebniny s 449 hlasy, třetí skončila reklama s lešením firmy Q8 s 340 hlasy.

Takto vypadá celkové pořadí v kategorii:

V souhrnné kategorii "Další projevy sexismu" rozdělili hlasující celkem 2785 hlasů a jednoznačně tu opět bodovala Komerční banka s mužskou verzí kampaně. Získala 789 hlasů, tedy 28,33 % v kategorii, druhá skončila reklama firmy Nowaco se 489 hlasy a bronzové Sexistické prasátečko v kategorii získal Budějovický budvar se 450 hlasy.

Takto vypadá celkové pořadí v kategorii:

Vyhlášení vítězů třetího ročníku ankety Sexistické prasátečko se odehraje 15. listopadu v brněnské restauraci Kupé, kde bude zveřejněn verdikt odborné poroty i rozhodnutí veřejnosti ve třech kategoriích.

 

Právě se děje

Další zprávy