Další CK nezaplatila za let, klienti uvízli na letišti

Veronika Skálová Veronika Skálová
28. 9. 2011 14:33
Šedesátka lidí marně čekala na odlet na Ruzyni. Ti, kteří byli v Turecku, se vrátili v pořádku
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Asociace českých cestovních kanceláří a agentur

Praha - O pozdní dovolenou v turecké Antalii přijde 63 turistů, kteří měli v úterý odletět z pražské Ruzyně na zájezd s cestovní kanceláří CK Company Diamond Wind.

Informovala o tom Asociace českých cestovních kanceláří a agentur. Namísto odletu v šest hodin ráno čekali klienti této CK na letišti ještě ve tři odpoledne. U přepážky se pouze dozvěděli, že cestovka nezakoupila letenky na žádný termín.

"Ruský majitel CK Company Diamond Wind Dimitrij Troshin je již na letišti, klientům podepsal storno zájezdu a slíbil, že vrátí peníze a nahradí vzniklé škody. Celou situaci řeší na místě také městská i státní policie," uvedl mluvčí asociace Tomio Okamura.

Čtyřicítka turistů, které měla společnost v Turceku, se v úterý do Česka v pořádku vrátila. Nyní už Company Diamond Wind v cizině žádné Čechy nemá.

Kde je problém, se zatím neví

Důvodem je zjevně to, že CK nezaplatila přepravci - společnosti Holidays Czech Airlines, která patří pod skupinu národního leteckého dopravce ČSA.

"Důvody, kvůli kterým se společnost CK Company Diamond Wind rozhodla neuhradit objednaná místa na palubě charterového spoje Holidays Czech Airlines, nejsou dopravci známé," stojí v prohlášení společnosti, které Okamura poskytl médiím.

Zástupci cestovní kanceláře nicméně tvrdí, že jde o chybu na turecké straně. "Partner nám nezaručil slíbený servis a než tam lidi poslat a pak řešit reklamace, tak je lepší ten zájezd zrušit," citovala jej ČTK s tím, že další zájezdy společnosti už budou v pořádku.

Další čtyřicítka turistů zároveň čeká v Turecku na návrat z dovolené. Podle zástupce cestovky se mají vrátit v plánovaných 22 hodin.

Letos se do potíží dostalo pět cestovních kanceláří, které vyhlásily úpadek nebo omezily svou činnost.

CK Company Diamond Wind patří mezi menší cestovní kanceláře a ročně podle Okamury odbaví přibližně 2 tisíce klientů.

"Nyní je důležité, aby CK jasně sdělila, kde je problém, aby bylo možné stanovit jasný postup ohledně nároků klientů," dodal Okamura.

 

Právě se děje

Další zprávy