All inclusive je hit. Prodává se tak každý 2. zájezd

Ekonomika Ekonomika
20. 9. 2011 9:55
Vyplývá to ze statistiky největšího prodejce zájezdů přes internet
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Ondřej Besperát

Praha - Odletět na dovolenou letadlem a tam mít zdarma jídlo a pití, co hrdlo ráčí. Takový trend zaznamenala v končící turistické sezóně společnost Invia, největší tuzemský prodejce zájezdů přes internet.

Podle její statistiky poptávka po all inclusive zájezdech letos v létě vzrostla o 23 % oproti loňskému roku. Téměř každý druhý prodaný zájezd (48 procent)  již obsahoval služby all inclusive. Čtvrtina kupujících preferovala polopenzi a jen necelá pětina měla zájem o zájezd bez zajištěné stravy. Naopak se téměř neprodávají zájezdy s plnou penzí.

„V letošním roce registrujeme ze strany našich zákazníků větší důraz na kvalitu služeb. Lidé si mnohem častěji vybírají zájezdy, které nabízejí stravu all inclusive či další nadstandardní servis. Zároveň pozorujeme vyšší poptávku po pětihvězdičkových a čtyřhvězdičkových hotelech," sdělil Michal Tůma, marketingový ředitel cestovní agentury Invia.cz

Autobus je již nezajímavý

Češi letos také  při výběru letních dovolených preferovali vyšší kvalitu služeb. Tento trend potvrzuje i 13% nárůst zájmu o leteckou dopravu na úkor autobusové. Letadlem na dovolenou tak již cestovalo letos 77 procent všech kupců zájezdů, autobusem jen 10 procent.

„Hodnota leteckých zájezdů totiž pomalu klesá a cenový rozdíl mezi leteckou a autobusovou dopravou není tak výrazný," dodal Tůma. Dalším důvodem pro tento trend je podle něho narůstající zájem o dovolenou v Turecku. "Tamní cestovní ruch se totiž specializuje na luxusní služby," doplnil Tůma.

Zájem o cestování vlastním automobilem je přitom setrvalý. Tento způsob dopravy volí zhruba každý osmý zákazník. Cestování autem na dovolenou je tak již mezi zákazníky Invie rozšířenější než cesta autobusem.

 

Právě se děje

Další zprávy