Turisty nejvíce láká Francie, ve středu Evropy Rakousko

Tereza Holanová Tereza Holanová
15. 9. 2011 11:41
Nejvíce cizinců míří do Francie. Česku se naedaří lákat na regiony
Ilustrační snímek
Ilustrační snímek | Foto: Reuters

Praha - Polovina turisty nejnavštěvovanějších míst se v loňském roce nacházela v Evropě. Vůbec nejvíce zahraničních turistů zamířilo do Francie, Česká republika se nedostala ani do první třicítky. Vyplývá to z údajů Světové turistické organizace (UNWTO).

Kromě Francie, kam v roce 2010 přijelo 76,8 milionů návštěvníků z cizích zemí, se do desítky nejvyhledávanějších míst dostalo také Španělsko, Itálie, Velká Británie a Německo.

Z ostatních destinací byly nejúspěšnější Spojené státy americké a Čína, která si meziročně ve srovnání polepšila.

Srovnáme-li pohyb všech turistů, 51 procent jich zamířilo do Evropy, 22 procent do Asie a k Pacifiku, 16 procent do Ameriky. O zbylých 11 procent se dělí Blízký východ a Afrika.

O Rakousko je čtyřikrát větší zájem

Česká republika skončila na mezi 30. a 40. místem s 6,3 milionu turistů, uvádí Tomio Okamura z Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA). Přesné umístění podle něj UNWTO nezveřejnila.

Ve srovnání s předchozím rokem se počet zvýšil o 5 procent, přesto je celkový počet téměř čtyřikrát menší než v sousedním Rakousku. To ve střední Evropě platí za našeho hlavního turistického konkurenta.

"Je zcela zřejmé, že právě v Rakousku si máme brát konkrétní příklady, jak v cestovním ruchu postupovat," říká Okamura.

Atraktivitu Česka podle něj snižuje hlavně trvalé neřešení známých nešvarů, které v zahraničních průvodcích často bývají zmiňované. Na mysli má například předražené taxíky nebo kapsáře.

Česko se špatně prezentuje

Kromě toho v některých regionech chybí turisticky atraktivní infrastruktura. Regiony podle Okamury propagují hrady, zámky nebo opravená náměstí, které dávno nelákají. "Tyto věci jsou všude! V Německu a Rakousku je mají taky a navíc také opravené okolí, chovají se hezky a nekradou," komentuje Okamura.

České regiony by podle něj měly postavit svoji reklamu na lokálních gastronomických produktech, jako je například zabíjačka, nebo naopak na osobnostech, které ve světě každý zná.

"Proto 63 procent všech zahraničních turistů vloni přijelo pouze do Prahy. Takový nepoměr mezi hlavním městem a regiony nemá žádná západní země," doplňuje Okamura s tím, že podíl cizinců, kteří navštíví pouze Prahu, stále roste.

AČCKA podle něj české politiky na potřebu změnit přístup k zahraničním návštěvníkům už několik let upozorňuje, zatím se ovšem nesetkala s kladnou odezvou na své návrhy.

Celkový počet zahraničních turistů v loňském roce činil 940 milionů. Meziročně došlo k nárůstu o 6,6 procenta, důvodem podle UNWTO bylo pokrizové oživení.

 

Právě se děje

Další zprávy