Sezóna dovolených končí, začíná čas reklamací

Ekonomika Ekonomika
13. 9. 2011 9:59
Reklamovat dovolenou můžete do tří měsíců po skončení zájezdu
Katalogy vypadají vždycky idylicky, ale co když je hotelová pláž plná pytlů s odpadky? Ilustrační foto.
Katalogy vypadají vždycky idylicky, ale co když je hotelová pláž plná pytlů s odpadky? Ilustrační foto. | Foto: Isifa/Thinkstock

Praha - Místo výhledu na přírodní ráj pohled na popelnice, staveniště a plevelem zarostlý pozemek, namísto pláže přímo před hotelem nutný kilometrový pochod podél plotu a křoví. Jak konstatují stránky spotřebitelského časopisu dTest: "Skončila doba dovolených, začíná doba reklamací".

Lidé, jejichž dovolená neodpovídala slibům z katalogu cestovní kanceláře, mají na reklamaci dovolené nebo požadování slevy tři měsíce od skončení zájezdu.

"Největší neznámou pro spotřebitele při reklamaci zájezdů bývá vyčíslení slevy, kterou by měl požadovat. Jako praktický orientační nástroj pro tento případ může sloužit tzv. Frankfurtská tabulka slev, nástroj, který již léta používají německé soudy a který bychom s ohledem na zkušenosti německých turistů neměli zatracovat," poznamenala Martina Vernerová, právní poradkyně časopisu dTest.

Právě tuto tabulku, stejně jako vzorové dopisy pro reklamaci i fotografie dokumentující zkaženou dovolenou, umístil časopis na své internetové stránky dtest.cz/osklivadovolena.

U fotografií uvádí poradci příklad, jak vysokou slevu mohou klienti po cestovní kanceláři v podobných případech požadovat.

Nejčastěji je důvodem k reklamaci jiný standard ubytování, než sliboval katalog, nekompetentní delegát na místě dovolené nebo žádané odškodnění za opožděný let či ztracená zavazadla.

Obrazem: dovolená "na Mácháči"


 

Právě se děje

Další zprávy