Zvolte si hlavu rodiny. Nový tarif od Vodafone to žádá

Tereza Holanová Tereza Holanová
2. 8. 2011 18:15
Boj o zákazníky: Vodafone láká na sdílený tarif a volitelný počet služeb zdarma
Foto: Ondřej Besperát

Praha - Členové rodiny budou moct telefonovat a posílat SMS v rámci jediného tarifu. Nový produkt představil telefonní operátor Vodafone.

Službu, která se jmenuje "Společný tarif na míru", bude prodávat od 15. srpna.

Tarif je určený pro dva až pět zákazníků, nejčastěji rodinu, informovala společnost na úterní tiskové konferenci.

Jak bude služba fungovat

Novou službu si klienti budou moct nastavit na internetových stránkách Vodafonu, přes infolinku nebo v prodejnách společnosti.

Každý zakoupený tarif bude mít svého správce (může se jednat například o otce rodiny), který službu aktivuje a bude se o ni starat.

Ceníky nabízí Vodafone zvlášť pro volné minuty a pro SMS zdarma. Cena předplacených hovorů se pohybuje od 275 Kč do 1750 Kč, v případě volných textovek zaplatí zákazníci 120 až 300 Kč. Mezi sebou budou moct členové skupiny telefonovat zdarma.

Volné textové zprávy a čas na volání budou mít přidělené buď dohromady, nebo si budou moct jejich počet navzájem rozdělit.

Pokud se počet volných minut nebo SMS dostane na nulu, bude o tom informován „admin" tarifu. V případě, že své služby zdarma vyčerpá pouze jeden z členů, na ostatní osoby to nebude mít vliv.

Sdílené tarify budou dostupné i pro firmy, těm však bude Vodafone prodávat odlišné služby. Základní rozdíl má spočívat v tom, že nabídka volných minut nebo SMS začne na vyšším počtu a jednotlivé služby vyjdou dráž. Minimální počet uživatelů bude činit v tomto případě pět, maximální padesát.

Společný tarif nenabízí Vodafone jako první

Sdílení služeb nabízí i konkurenční T-Mobile, který zavedl tarif Rodina v roce 2008. Produkt může stejně jako v případě Společného tarifu využívat až pět uživatelů a rovněž jej spravuje jeden admin.

Na rozdíl od Vodafone ale T-Mobile nenabízí žádné volné minuty nebo SMS, jediným zvýhodněním je, že si jednotliví členové skupiny mohou navzájem psát a volat zdarma. Cena tarifu činí 750 Kč, v případě nákupu přes internet platí zákazníci v prvních třech měsících 525 Kč.

"V našem pojetí jde o nabídku určenou stávajícím zákazníkům, jak jim umožnit co nejvýhodněji komunikovat s členy rodiny nebo přáteli," uvádí Jiří Janeček z tiskového oddělení T-Mobile.

Telefónica O2 podobný produkt nenabízí, zákazníky - včetně rodin - se snaží zaujmout dostatečným výběrem tarifů nebo pořádáním speciálních vzdělávacích akcí

"Rozhodli jsme se pro jiné způsoby, kterými chceme zákazníky oslovit a nabídnout jim kvalitní služby s výhodným poměrem ceny a výkonu," říká mluvčí společnosti Martin Žabka.

Boj o zákazníky pokračuje

Nový produkt Vodafonu má v první řadě vést k udržení stávajících zákazníků a získání nových, a to i přesto, že společnost jako jediná v prvním čtvrtletí 2011 nezaznamenala odliv klientů.

Zatím co od T-Mobile jich v prvním čtvrtletí 2011 odešlo 29 tisíc a od O2 12 tisíc, Vodafone vykázal nárůst o 20 tisíc.

"Domnívám se, že daný krok může přilákat některé nové zákazníky, ale nepovažuji to za nějaký průlomový krok. Neznám tento tarif podrobně, ale nevidím v něm jednoznačnou konkurenční výhodu," komentuje hlavní analytik J & T Banky Milan Vaníček.

Za další způsob, jak zaujmout lidi, považuje Vaníček rozvoj "flat" tarifů, v rámci kterých může klient za jedinou platbu využívat všechny služby téměř neomezeně. Čeští telefonní operátoři je sice poskytují, ale zatím za výrazně vyšší ceny než zahraniční společnosti.

 

Právě se děje

Další zprávy