Český ráj hromadných slev, polovina lidi tak nakupuje

Tomáš Fránek
2. 8. 2011 10:53
Lidé kupují slevy do restaurací, na fitness, cestování, kosmetiku a zážitky
Foto: Veronika Skálová

Brno -  Polovina dospělých Čechů a Moravanů si už nakupování nedovedete představit bez slevových serverů.

Lidé v Česku tak utratí na serverech nabízejících hromadné slevy stovky milionů korun a podle poradenské společnosti KPMG se Česko stalo rájem slevových serverů.

Prostřednictvím slevových portálů si lidé v Česku nejčastěji pořizují vouchery do restaurací  a kaváren (33 procent alespoň občas), na kosmetiku a služby zaměřené na zdraví, hubnutí a krásu (28 procent), dále na služby nabízející sportovní aktivity (23 procent) a zážitky, jako jsou let balónem, jízda v rychlém autě nebo masáže (11 procent).

Severy už končí

Počátkem léta také stoupal prodej voucherů na cestování a pobyty u moře (25 procent).

Většina respondentů podle průzkumu, který pro KPMG uskutečnila agentura Ipsos Tambor, nakupuje na slevových serverech příležitostně, pravidelných zákazníků, kteří slevové servery využívají denně, je výrazně méně.

Trh se slevovými servery už ale začíná být přesycený.

„Od jara obecně 2010 registrujeme enormní nárůst slevových portálů. Pomalu se blížíme stavu, kdy nabídka překračuje poptávku. Vývoj v tomto segmentu bude jistě ještě zajímavý," uvedla Marie Konečná, partnerka společnosti KPMG Česká republika.

Slevových portálů totiž v Česku funguje více než 200 a nové projekty si jen obtížně hledají své místo na trhu. Do slevových systémů se v Česku zapojilo několik stovek tisíc uživatelů internetu.

Utraceny stovky milionů

První servery už ale kvůli tvrdému konkurenčnímu boji ukončily v Česku provoz. Slevy po ročním fungováním přestal v květnu nabízet například portál Cupolis.com, který se přeměnil na tzv. slevový agregátor, který informuje uživatele o nabídce slevových portálů.

Češi loni prostřednictvím slevových portálů nakoupili zboží a služby za několik stovek milionů korun a letos budou jejich útraty zřejmě ještě vyšší.

Systém hromadných slev funguje tak, že snížení ceny obchodníci či poskytovatelé služeb dají poté, co si produkt zakoupí stanovený počet zákazníků. Lidé získají výrazné slevy a podnikatelé zase zaplní volné kapacity svých služeb nebo prodají zboží starších kolekcí.

 

 

Právě se děje

Další zprávy